Na otázky klientov a zákazníkov odpovedá namiesto človeka počítačový program. Reč je o takzvaných chatbotoch, čiže softvéri, ktorý odpovedá na otázky namiesto ľudí. Založený je na umelej inteligencii.
Predstavte si, že prichádzate do internetového obchodu s tým, že si chcete kúpiť nový sveter, ale ešte presne neviete, aký typ. V takomto okamihu prichádza na pomoc chatbot. Jeho úlohou je ponúknuť viacero typov, vybrať ten najvhodnejší a premeniť návštevníka internetovej stránky na spokojného zákazníka, ktorý si našiel a kúpil svoj produkt.
Nettle - Google - Eset
Chatboti majú už dlhšiu históriu a na svete existuje množstvo firiem, ktoré tvorbu chatbotov pre firmy ponúkajú. To si uvedomili aj zakladatelia slovenského startupu Nettle a posunuli použitie chatbota na ďalší level. Predstavili chatbota v reklamnom banneri, na čo dostali zelenú od internetovej spoločnosti Google.
„Mal som to šťastie spoznať reklamný nástroj Google Marketing Platform, bývalý DoubleClick, čo je niečo ako AdWords na steroidoch,“ tvrdí pre TREND jeden zo spoluzakladateľov Andrej Greguš. „Tým, že som mal predstavu o tom, čo sa dá v Google Marketing Platform robiť, skrsla myšlienka, či by sme sa cez neho nedostali k chatbotom v banneroch.“
Marek Košta Zdroj: Nettle
Tento nápad si odskúšali najskôr cez inú reklamnú technológiu so Samsungom a neskôr s bankami ČSOB a 365 bank. Neskôr vznikla
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?