Pretrvávajúca obchodná vojna medzi dvoma ekonomickými veľmocami môže mať prvú obeť, ktorá priamo ovplyvní aj bežného spotrebiteľa. Minimálne takého, ktorý mal zálusk na technologickú novinku od tejto značky. Spomínaný zákaz amerických firiem spolupracovať s Huaweiom sa týka aj Googlu.
V Číne sa mu darí
Séria Mate 30 bola síce predstavená úplne rovnako ako jej predchodcovia po minulé roky s ukážkou nových technológií a funkcií, dokonca nechýbala ani cena v eurách, ale už bez dátumu spustenia predaja. Mate 30 a Mate 30 Pro sú totiž postavené na takzvanej open source verzii Androidu a nemajú predinštalované Google aplikácie, vrátane obchodu Google Play.
Všetky farby Mate 30 Pro Zdroj: Huawei
Hoci sa tieto aplikácie dajú veľmi ľahko ručne doinštalovať, pri mobile za tisíc eur to bola stopka, ale nie na domácom trhu, kde sú smartfóny bez Google služieb a aplikácií štandard. Huawei začal v Číne predávať svoju novinku minulý štvrtok a zatiaľ to vyzerá na veľký úspech. Pochválil sa, že za jednu minútu predaja cez ich web sa predalo série Mate 30 v hodnote pol miliardy jüanov (v prepočte okolo 64 miliónov eur).
Podľa lokálnej ceny nových smartfónov to znamená, že za minútu ich predali od
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?