Podľa analytických spoločností IDC a Catalyst sa za druhý kvartál 2018 na striebornú priečku v dodaní smartfónov na trh, a teda aj na trhovom podieli, dostala spoločnosť Huawei.
Vďaka predajom na čínskom gigantickom trhu sa na tretej priečke umiestňoval už roky. Doteraz s približne 8- až 11-percentuálnym trhovým podielom. Teraz však prekonal aj Apple a smeruje za Samsungom. Ten sa z približne štvrtinového podielu dostal na 20,9 percenta.
Globálny trhový podiel výrobcov smartfónov | ||||||||||
Značka | Q1 2016 | Q2 2016 | Q3 2016 | Q4 2016 | Q1 2017 | Q2 2017 | Q3 2017 | Q4 2017 | Q1 2018 | Q2 2018 |
Samsung | 23.8 | 22.7 | 20.9 | 18 | 23.3 | 22.9 | 22.3 | 18.4 | 24.3 | 20.9 |
Apple | 15.4 | 11.7 | 12.5 | 18.2 | 14.7 | 11.8 | 12.5 | 19.2 | 15.6 | 12.1 |
Huawei | 8.4 | 9.3 | 9.3 | 10.5 | 10 | 11 | 10.5 | 10.2 | 11.8 | 15.8 |
Oppo | 5.9 | 6.6 | 7.1 | 7.3 | 7.5 | 8 | 8.2 | 6.8 | 7.1 | 8.6 |
Xiaomi | na | 3.9 | 3.7 | 3.3 | 4.3 | 6.2 | 7.4 | 7 | 8.4 | 9.3 |
ostatní | 42.1 | 45.9 | 46.4 | 42.7 | 40.2 | 40.1 | 39.1 | 38.6 | 33.7 | 33.2 |
PRAMEŇ: IDC, august 2018 |
Zaujímavý je aj medziročný rozdiel. Najväčší pokles zaznamenal Samsung, až -10,4 percenta. Apple stagnoval a Huawei narástol o 40,9 percenta.
Ešte väčší medziročný podiel sa podaril ďalšej čínskej značke. Xiaomi si oproti druhému štvrťroku 2017 polepšil až o 48,8 percenta.
Úspech Huaweia okrem iného spôsobili dva faktory.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?