Slabé predaje spôsobili razantný, tretinový prepad tržieb HTC. V treťom kvartáli dosiahli v prepočte len 1,1 miliardy eur. Čo je horšie, vyvrcholili stratou vo výške 75 miliónov eur. Prvou od vstupu HTC na burzu, čo bolo v roku 2002.

Napriek mizérii CEO podniku Peter Chou nestráca optimizmus. Hovorí o „solídnom progrese“: na mysli má najmä launch dvojice variánt highendovej vlajkovej lode One - Mini a Max, čo rozšírilo jej pokrytie o stredný segment trhu a sféru fabletov.

Iná vec je, že vlajkový One prišiel na trh so značným oneskorením. Prvé reakcie naň boli, že mobil je to síce fajn, ale HTC s ním mala prísť pred rokom.

HTC sa medzitým snažila vylepšiť situáciu aj vnútornými reformami. Napríklad sa pozbavovala joint-venturov. Odpredala podiel v spoločnosti Beats Audio (415 mil. USD) a v relatívnej tichosti tiež poskytovateľa digitálneho obsahu Saffron Digital (43 mil. USD).

Ako podotýka komentátor agentúry Bloomberg, straty sú v korporátom svete bežné. Avšak v smartfónovom biznise po nich nenasledujú veľmi šťastné rozprávky. Motorola, Nokia či BlackBerry boli tiež niekdajší mobilní titáni, ktorí sa ponorili do strát, no cestu späť nad hladinu už hľadali, respektíve hľadajú s externou pomocou.

Aj o HTC sa špekuluje ako o potenciálnom akvizičnom cieli. Mali o ňom uvažovať najmä dravci z (čínskej) pevniny, Lenovo či ZTE. No ak upozorňuje Bloomberg, cezhraničné díly sú zriedkavé a násilné prevzatia ešte viac.

Problémy HTC ešte v auguste výstižne glosoval portál Verge. Po vzore reklamného šotu, ktoré parafrázovalo skratku HTC ako Hold This Cat, Happy Telephone Company a Here's To Change, prišiel s vlastnou verziou: Help This Company (Pomôž tejto firme).