Hoci by sa zdalo, že stačí e-kolobežky nakúpiť a rozmiestniť po meste, v skutočnosti je to oveľa komplikovanejšie. Nie iba finančne a logisticky. Stačí si predstaviť, čo s pár kilogramovými „približovadlami“ urobia ľudia, keď po spustení bikesharingu skončili niektoré ťažké bicykle na strechách domov a v potokoch.
V rozhovore sa dočítate:
- Koľko e-kolobežiek chce mať Hopin vo svojom sharingovom systéme
- Ako bude firma riešiť nabíjanie a servis
- Aké sú riziká, ktoré brzdia spustenie tejto služby
- Kedy službu reálne spustia
To najdôležitejšie hneď na úvod. Prečo som nemohol prísť urobiť tento rozhovor na elektrickej kolobežke Hopin?
Jednoducho sme to do leta nestihli. Kolobežky sú sezónna záležitosť, nedáva veľký zmysel spustiť takúto službu v novembri. Povedali sme si, že ak to neurobíme do mája, tak to nemá význam.
Mapovali ste si potenciálny trh, ako by mohli kolobežky fungovať?
Samozrejme. A zarazilo nás, že či už Bird alebo Lime, všetci sú stále v strate. Je jasné, že rôzne krajiny a mestá môžu s rôznymi prevádzkovateľmi platformy na zdieľanie elektrických kolobežiek fungovať inak. Na Bratislavu sme si určili päťsto kolobežiek.
Parížska ulica s elektrickými kolobežkami Lime Zdroj: Miroslava Biel
S akými nákladmi ste rátali pri spustení projektu?
Jeden milión eur. Support stojí desiatky tisíc mesačne.
A návratnosť?
V ideálnom svete približne tri roky.
Koľko by mala služba stáť?
Je to
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?