Uzavretie transakcie sa očakáva v druhej polovici budúceho roka. Do tej doby budú obe spoločnosti fungovať samostatne, pričom zatiaľ ešte nie je známe, ako sa nová spoločnosť bude nazývať.

Najväčší obchod v histórii

Avast má v súčasnosti viac ako 435 miliónov zákazníkov po celom svete, z toho asi desať miliónov z nich si kupuje platenú verziu antivírusového softvéru. Klientov má najmä v Európe, čo je pre americkú firmu lákadlom. Zamestnáva viac než 1 700 zamestnancov a každý mesiac zablokuje 1,5 miliardy počítačových útokov.

Medzi najväčšie akvizície poslednej doby pôvodne českej firmy patrí prevzatie Plzeňského Prazdroja japonskou pivovarníckou skupinou Asahi. Japonci ho však získali v rámci balíka piatich východoeurópskych pivovarov. V roku 2016 sa dohodli na cene presahujúcu 197 miliárd českých korún za celý balík, podľa vtedajšieho kurzu. Samotný Prazdroj by tak vyšiel lacnejšie ako Avast v súčasnosti. Najväčšou transakciou vlaňajška bolo prevzatie mediálnej skupiny CME skupinou PPF za 47 miliárd českých korún.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa