Doteraz malé autá jazdili iba na testovacích tratiach, teda mimo verejných ciest. Google samoriadiace vozidlá na verejných tratiach už testoval, boli to ale len modifikované verzie modelu Lexus, uviedla stanica BBC.

Nové robotické vozidlo nebude úplne samostatné. Bude mať vodiča, ktorý v prípade potreby bude môcť prevziať riadenie. Vozidlo tak bude mať na rozdiel od pôvodného plánu firmy predstaveného pred rokom volant aj brzdu.

Inžinieri budú testovať celkom 25 prototypov, ktoré používajú rovnaký softvér ako upravená verzia modelu Lexus. Pred rokom projektový riaditeľ samoriadiaceho vozidla Chris Urmson oznámil, že prototyp nebude mať volant ani plynový či brzdový pedál, pretože ho nebude potrebovať. Ukazuje sa však, že prototypy budú tieto ovládacie zariadenia potrebovať.

Prototypy budú mať odstrániteľný volant, brzdový aj plynový pedál, takže technici budú môcť pri testovaní v prípade potreby prevziať riadenie, uviedol Ch. Urmson. Prototyp vozidla postavil v Detroite výrobca automobilových súčiastok Roush Industries.

Podľa spoločnosti Google ide o vôbec prvé samoriadiace vozidlo na svete. Prototyp je určený pre dvoch cestujúcich. Rýchlosť testovacích vozidiel bude obmedzená na 40 kilometrov za hodinu, aby sa pri prípadnej kolízii znížila pravdepodobnosť vážneho zranenia.

Vozidlo nemá airbagy ani ďalšie bezpečnostné prvky a nie je určené na dlhé trasy. Je elektrické a môže jazdiť len v oblastiach, ktoré sú dôkladne zmapované spoločnosťou Google.

Google takisto oznámil, že bude testovať nové technológie ochrany cestujúcich a chodcov. Podľa agentúry Reuters je medzi nimi napríklad penová predná časť vozidla alebo flexibilné predné sklo.

V pondelok Google oznámil, že jeho samoriadiace vozidlá Lexus sa na verejných cestách zaplietli do 11 nehôd. Ch. Urmson však upozornil, že žiadne z áut nebolo príčinou nehody a nikto pri nich nebol zranený. Sedemkrát do vozidiel niekto narazil zozadu, najmä na úsekoch so semaformi, a väčšina nehôd sa stala skôr v mestách než na prázdnych cestách. V posledných mesiacoch už tieto vozidlá najazdili viac ako 1,6 milióna kilometrov.