JetPac vyvinula softvér, ktorý vyhľadáva a analyzuje digitálne fotografie na sociálnych sieťach a servisoch zdieľania typu Instagram, a organizuje ich do komplexných informácií o danom mieste. Tie potom posiela spolu s reklamou cez internet na počítače a inteligentné mobily.

Google v poslednom čase zvýšil svoju akvizičnú aktivitu. Tento mesiac kúpil aplikáciu na odkazy cez smartfóny Emu a servis na tvorbu videonahrávok Directr. V prvom polroku spoločnosť zvýšila výdavky na nákupy iných firiem v porovnaní s rovnakým vlaňajším obdobím na trojnásobných 4,2 miliardy dolárov (vyše 3,1 miliardy eur).

S rastúcim množstvom fotografií a videonahrávok na sieti rastie dopyt po službách, ktoré ich dokážu triediť a organizovať. Najväčšia svetová sociálna sieť Facebook tento rok investovala do výskumného laboratória umelej inteligencie čiastočne preto,  aby bol jej softvér schopný lepšie porozumieť obsahu fotografií a videa.

Google si akvizíciami rozširuje ponuku na poli miestnych informácií a máp. Vlani firma kúpila izraelského prevádzkovateľa mapovej navigácie Waze za zhruba 1,1 miliardy dolárov (821 miliónov eur).