Dlhodobým problémom digitálnej éry je zbieranie osobných údajov spotrebiteľov a ich následné využívanie. Problematike sa aktívne venuje nielen Európska únia, ale aj viaceré štáty, ktoré sa snažia situáciu riešiť zmenou legislatívy, no chýba jej efektívnejšie a rýchlejšie presadenie do praxe. Pridávajú sa aj nadnárodné spoločnosti, minulý rok prišiel so zmenami Apple, tento rok ho chce nasledovať Google.

Vývojári žijú v omyle

Aplikácie v telefónoch dlhodobo zbierajú dáta používateľov, ktoré následne získavajú a agregujú nadnárodní dátoví giganti, aby spätne pomáhali vývojárom efektívne cieliť reklamu. Spôsoby získavania dát a možnosť voľby súhlasu so zbieraním údajov boli predmetom rozsiahlych diskusií na celom svete.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa