Spoločnosť Google oznámila, že po rokoch sľubov o postupnom zrušení súborov cookie, ktoré slúžia na sledovanie používateľov na internete, plánuje v prehliadači Chrome zachovať ich použitie na účely tretích strán.
Toto rozhodnutie prichádza po obavách inzerentov, ktorí sú najväčším zdrojom príjmov spoločnosti, že strata súborov cookie v najpopulárnejšom prehliadači na svete obmedzí ich schopnosť zhromažďovať informácie na personalizáciu reklám a urobí ich závislými od používateľských databáz Google.
Apple a Google uľahčujú prechod z Androidu na iPhone a naopak
Britský úrad pre hospodársku súťaž a trhy tiež skúmal plán Google na zrušenie cookies z obáv, že by mohol brániť hospodárskej súťaži v digitálnej reklame.
Anthony Chavez, viceprezident iniciatívy Privacy Sandbox podporovanej Google, uviedol, že namiesto zrušenia súborov cookie tretích strán zavedú novú funkciu v prehliadači Chrome, ktorá ľuďom umožní urobiť informované rozhodnutie vzťahujúce sa na celé ich prehliadanie webu, a toto rozhodnutie budú môcť kedykoľvek upraviť.
Od roku 2019 pracuje divízia Alphabet na iniciatíve Privacy Sandbox zameranej na zvýšenie súkromia online a zároveň na podporu digitálnych podnikov, pričom kľúčovým cieľom má byť práve postupné zrušenie súborov cookie tretích strán.