Email sa dostal z počítačov do takmer všetkého, čo má displej. A zároven je ho stále viac. Google a jeho emailový klient Gmail sa už dávnejšie zaoberá automatickým rozdeľovaním pošty, aby v tom bol aspoň trochu menší zmätok. Malou revolúciou v práci s elektronickou poštou má byť však až nový Inbox. Pozerá sa na emaily trochu inak.
Google vraj na tejto službe alebo aplikácii pracoval roky a inšpiroval sa, samozrejme, Gmailom a tým, ako ho ľudia používajú. V prvom rade sa Inbox stará o to, aby podobné správy boli pri sebe. Do súkromnej konverzácie by sa tak nemala dostať reklama, všetky informácie o nákupoch cez internet sú tiež pohromade a rovnako aj potvrdenia rezervácii letov či hotelov.
Navyše Inbox automaticky priradí aj relevantný link, napríklad na sledovanie objednaného tovaru alebo check-in pri e-maile od leteckej spoločnosti. Na ostatné aktivity sa dajú vytvárať vlastné štítky, napríklad pre všetky správy spojené s rekonštrukciou bytu. Najdôležitejšie informácie ako čas odletu, cena tovaru, fotografie v prílohe alebo mapa s polohou hotela sú viditeľné v malých náhľadoch ešte pred otvorením e-mailu.
Súčasťou je aj funkcia pripomienok. Napríklad stačí si poznamenať, že treba kúpiť lístky do divadla. Inbox v ideálnom prípade rozozná text a ponúkne navigáciu k divadlu alebo otváracie hodiny. Všetky správy a pripomienky sa dajú odložiť na neskôr. Prípadne ak sa používateľ ocitne na predvolenom mieste, napríklad v práci. Nemusí na firemné e-maily odpovedať hneď v električke po ceste.
Ak ide o tie najdôležitejšie správy, dajú sa pripnúť na hlavnú obrazovku a sú stále na očiach.
Či Inbox splní očakávania ukáže až dlhodobejšie používanie. Zatiaľ je v testovacej prevádzke a na jeho používanie je nutné dostať pozvanie, o ktoré sa dá požiadať na tejto adrese. Nejde o náhradu aplikácie Gmail, ale o novú samostatnú appku pre mobilné zariadenia a webové rozhranie internetových prehliadačov. Podporovaný nie je len Android, ale aj iOS.