A práve na slovo „Glass“ sa pokúšal technologický gigant získať od amerických úradov ochrannú známku. Snaží sa tak vyhnúť prípadnému napodobňovaniu názvu svojho produktu. Firma má aj logo produktu pozostávajúce len zo slova „glass“. Na Slovensku má na túto ochrannú známku zaregistrovanú podanú prihlášku od minulého roka, zatiaľ je v štádiu zverejnenia.

Zatiaľ čo Americký patentový a známkový úrad nemal problém so zaregistrovaním ochrannej značky na pojem „Google Glass“, v prípade tvaru „Glass“ je to iné. Úrad mal dve základné námietky. Jednak podobnosť so zaregistrovanými či na známku čakajúcimi názvami iných produktov konkurenčných výrobcov, ktoré obsahujú slovo „glass“. Mohlo by to údajne viesť k mäteniu spotrebiteľa. Úradu prekážal aj fakt, že ide o všeobecné slovo, ktoré sa nedá na základe federálneho zákona patentovať.

Google na odmietavé stanovisko reagoval zaslaním 1928-stranového listu, z ktorého drvivú väčšinu tvorili články z médií týkajúce sa jeho produktu. Snažil sa tým dokázať, že jeho okuliare sú natoľko známe, že by boli aj so špecifickou ochrannou známkou ľahko identifikovateľné v zástupe ďalších podobných produktov.

Blog The Wall Street Journal, ktorý o snahe Googlu informoval, upozorňuje, že ani predajcovia topánok si nezaregistrujú ochrannú známku „topánky“.

Google však tvrdí, že sklo (glass) v skutočnosti v jeho výrobku nie je prítomné, keďže sa skladá z titánu a plastu. „Google, rovnako ako mnoho iných firiem podniká rutinné kroky na ochranu a registráciu svojich produktov,“ cituje Wall Street Journal hovorcu Lawa Bloga.

Google nie je prvou spoločnosťou, ktorá sa pokúsila spojiť svoj produkt či službu so všeobecným slovom. Facebook sa pokúšal patentovať slovo „book“ a už vlastní ochranné známky na výrazy „F“, „face“, „FB“ či „wall“. Instagram sa pokúšal vyradiť prípadnú konkurenciu z používania tvarov „insta“, „gram“ a „IG“. Tvorcom populárnej hry Candy Crush zas dovolili zaregistrovať si slovo „candy“ - samozrejme, v súvislosti s danou produktovou kategóriou.

Názov internetového obchodu spoločnosti Apple „App Store“ sa v minulosti stal dokonca predmetom súdneho sporu s firmou Amazon, ktorá tvrdila, že ide o všeobecný pojem, ktorý môže na svoj online obchod používať ktokoľvek a najväčší internetový obchod tak aj robí.

Google zatiaľ pustil do predaja len na vyžiadanie obmedzený počet inteligentných okuliarov za 1 500 dolárov, dátum začiatku komerčného predaja zatiaľ firma neprezradila.