Šok zažila žena v juhozápadnom Francúzsku, keď otvorila účet od telekomunikačnej spoločnosti – a našla na ňom toľko núl, že požadovanú sumu ani nedokázala pomenovať. Účet na takmer 12 biliárd eur sa nakoniec ukázal ako omyl, napísal britský spravodajský portál BBC News.
Solenne San Joseová z Pessac pri meste Bordeaux prišla minulý mesiac o prácu, a preto požiadala svojho mobilného operátora Telecom Bouygues o zrušenie služby a zaslanie vyúčtovania. Firma ju varovala, že za predčasne vypovedanú zmluvu jej budú účtovať poplatok, netušila však, aký veľký. Na účte našla sumu 11 721 a za ňou ešte 12 núl. To zodpovedá takmer šesťtisícnásobku francúzskeho ročného ekonomického výkonu. "Skoro som dostala infarkt. Bolo tam toľko núl, že som ani nevedela, aké je to číslo," cituje jej slová BBC.
Spoločnosť Bouygues Telecom jej však najprv uviedla, že nemôže urobiť nič, aby zmenila programom vygenerovaný účet, a ponúkla jej splátkový kalendár, s ktorého pomocou začne astronomický účet hradiť. V skutočnosti však nie je toľko eur ani v obehu. Ak by sa všetky zhromaždili, predstavovalo by to iba 0,0008 percenta zo sumy, ktorú mala žena zaplatiť, vypočítal portál time.com.
Až neskôr firma uznala, že skutočná suma mala byť 117,21 eura a nakoniec sa rozhodla ju bývalej klientke úplne odpustiť ako ospravedlnenie za spôsobené vyľakanie. Podľa vyjadrenia operátora došlo k pochybeniu v dôsledku tlačovej chyby a následnému nedorozumeniu medzi klientkou a pracovníkom call centra.
Podobné prípady sa stali aj v minulosti. V roku 2006 dostal istý Malajzijčan účet na 218 biliónov dolárov, na zaplatenie ktorého mu dal operátor desať dní. V minulom roku zas T-Mobile vyfakturoval na Floride 201-tisíc dolárov žene, ktorej bratia počas dvoch týždňov v Kanade posielali z jej telefónu textové správy a využívali internet bez prechodu na roaming. Po tom, čo sa o prípad začala zaujímať televízia, znížil operátor účet na 2 500 dolárov a dal žene šesť mesiacov na jeho zaplatenie.
Ilustračné foto na titulke - SITA / AP