Mark Zuckerberg má v úmysle zmeniť spôsob, akým sú vnímané sociálne siete. Metavesmír bude spojením všetkého, čo na internete možno robiť. Používateľom má vo virtuálnej a rozšírenej realite umožniť akýsi druhý život či únik zo skutočného sveta. Podobne, ako to zobrazujú sci-fi tituly Snow Crash (odkiaľ výraz metavesmír pochádza) a Ready Player One.
Pracovné stretnutia, zábava, kreativita, ale aj nákupy a ďalšie činnosti majú byť súčasťou virtuálneho sveta, v ktorom nemá mať vládu jedna organizácia. Decentralizované metaverzum bude umožňovať platby kryptomenami, ktoré sa práve vďaka svojej decentralizovanej podobe ponúkajú ako ideálne riešenie.
V metavesmíre pôjde o spoluprácu množstva firiem a zakladateľ Mark Zuckerberg tvrdí, že ide nielen o budúcnosť jeho firmy, ale celého internetu. Ako konkrétne to bude fungovať a či bude metaverzum výhradne v trojrozmernom prostredí virtuálnej reality, zatiaľ nie je isté. Už teraz sa hovorí o tom, že NFT budú môcť ľudia kupovať ako svoje 3D avatary.
Na trende NFT už aj deti zarábajú státisíce. Ako a prečo investovať?
To znamená, že ak používateľ kúpi napríklad nové tričko svojej virtuálnej identite v jednej z aplikácií, bude ho môcť mať na sebe aj na firemnej porade, virtuálnom koncerte či kdekoľvek inde v rámci metaverza.
Zmena názvu má zmeniť spôsob, akým je firma vnímaná
Sociálna sieť Facebook si svoj názov zachová, zmení sa názov materskej firmy, ktorá sa doteraz nazývala FACEBOOK. Firma Meta je prirovanávaná k Alphabet, keďže spoločnosť Google vykonala v roku 2015 podobný úkon.
Vytvorila materskú firmu Alphabet, pod ktorú spadajú ďalšie spoločnosti vrátane Google a dala tak jasný signál svetu, že už nie je iba vyhľadávačom. Facebook, resp. FACEBOOK, už nie je iba sociálnou sieťou a M. Zuckerberg zdôrazňuje, že zakladatelia Google pri založení Alphabet odstúpili zo svojich funkcií, čo on vôbec neplánuje.
Cieľom premenovania spoločnosti má byť podľa vizionára zdôraznenie zmeny vo vnútri spoločnosti, ktorá sa už udiala. M. Zuckerberg už vyčlenil desať miliárd dolárov na budovanie nového metavesmíru, no pravdepodobne to bude iba začiatok oveľa väčšieho procesu, do ktorého budú vstupovať ďalší hráči, malí aj veľkí. Kľúčom bude vzájomné prepájanie virtuálnych priestorov.
Prečo sa Facebook premenuje? Je za tým nový virtuálny vesmír
Čo všetko sa dostane pod značku Meta
Rebranding sa netýka iba materskej spoločnosti. Zariadenie na virtuálnu realitu Oculus Quest sa bude od budúceho roka nazývať Meta Quest, aplikácia Oculus App bude Meta App a Facebook Portal, zariadenie na videohovory, sa zmení na Meta Portal.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?