Tesla pripúšťa možnosť prechodu na 800V nabíjačky

Automobilka Tesla svoj Model Y prepracovala tak, aby sa ľahšie vyrábal. Došlo k zmenám v prednej a zadnej časti karosérie, no hlavne vozidlo dostalo novú batériu s článkami typu 4680. Napriek redizajnu však model údajne nebude mať novú 800-voltovú nabíjaciu architektúru, ku ktorej by mohlo inšpirovať Porsche Taycan.

Tesla nabíjacia stanica
Zdroj: Getty Images

Zmena sa nemá týkať ani Modelu 3, no generálny riaditeľ Elon Musk a technický riaditeľ Drew Baglino sa zhodli počas rozhovoru s analytikmi a investormi, že by tento typ nabíjačky s vyšším napätím mohol byť to pravé pre nadchádzajúce modely Semi a Cybertruck. Podľa nich je prechod zatiaľ iba niekoľko rokov vzdialená predstava, no ide o hmotnosti a potrebnú silu.

Okrem Semi a Cybertrucku by mohli 800V nabíjačku dostať všetky nasledujúce modely Tesla, ktoré budú potrebovať vysoký krútiaci moment na rozhýbanie masívnejšej karosérie. Tesla nadchádzajúce modely vrátane nového Roadsteru neustále odďaľuje, zrejme kvôli globálnemu nedostatku čipov, aj keď E. Musk tvrdí, že ide o zmenu priority na produkciu humanoidného robota Optimus.

Firma neplánuje zaviesť 800-voltové nabíjačky ani do svojich robotaxíkov, pri ktorých by sa to údajne neoplatilo.

Termofotovoltický článok (TPV)
Neprehliadnite

Termofotovoltické články dosiahli míľnik. Účinnosť 40 percent z nich robí praktickú technológiu