Americká internetová spoločnosť Facebook predstavila svoje prvé smart okuliare. Vytvorila ich v spolupráci s taliansko-francúzskou spoločnosťou EssilorLuxottica, pod ktorú spadá okrem iného značka Ray-Ban. Okuliare svojim užívateľom umožňujú počúvať hudbu, prijímať hovory alebo zhotovovať fotografie či krátke videá a zdieľať ich.
Facebook sa priblížil svojmu cieľu ponúkať okuliare pre rozšírenú realitu, napísala agentúra Reuters. Spoločnosť generuje väčšinu tržieb z reklamy, ale výrazne investuje do technológií virtuálnej a rozšírenej reality. Minulý rok uviedla, že vývoj okuliarov pre rozšírenú realitu bude trvať desať rokov.
V prípade virtuálnej reality človek nevidí nič z reálneho prostredia, zatiaľ čo pri rozšírenej realite sa v reálnom prostredí pohybujú virtuálne predmety. A existuje aj mix týchto dvoch spôsobov zobrazovania.
Virtuálna realita je budúcnosťou mítingov. Facebook prináša zážitok ako z reálnej kancelárie
Okuliare obsahujú voliteľného virtuálneho asistenta, takže fotografie a videá je možné zhotovovať bez použitia rúk prostredníctvom hlasových príkazov. Facebook uviedol, že LED dióda na okuliaroch bude ukazovať, kedy je kamera zapnutá, aby ostatní ľudia vedeli, že ich užívateľ fotí alebo natáča video.
V Spojených štátoch bude cena okuliarov Ray-Ban Stories začínať na 299 dolároch, informoval Facebook.