Záujem o elektronické športy neustále rastie. Z roka na rok je čoraz väčší záujem nielen o hranie hier, ale aj o ich sledovanie na turnajoch. Segment elektronických športov vlani vygeneroval tržby vo výške 1,1 miliardy dolárov. Z tejto sumy viac ako 580 miliónov dolárov tvorili príjmy zo sponzoringu, za ktorými nasledujú príjmy z vysielacích práv vo výške viac ako 160 miliónov dolárov. Odhaduje sa, že v roku 2022 by mohli celkové tržby dosiahnuť viac ako 1,6 miliardy dolárov a všetko nasvedčuje, že tento rast sa nezastaví ani v ďalších rokoch.

Pokiaľ ide o príjmy, Ázia a Severná Amerika predstavujú dva najväčšie trhy s takzvanými esports, pričom iba samotná Čína predstavuje takmer pätinu trhu. Elektronické športy by rástli aj keby nebolo pandémie nového koronavírusu. Tá však segmentu ešte výraznejšie pomohla. Zastavená bola totiž väčšina futbalových či hokejových líg a tiež sa obmedzila socializácia, čo spôsobilo, že väčšina najmä mladých ľudí sa rozhodla svoj voľný čas tráviť za počítačom či smartfónom.

Hranie počítačových hier už nie je len o zábave. V súčasnosti je to najmä obrovský biznis, ktorý je lákavý kvôli veľkorysým výhram na turnajoch. Okrem toho z hráčov vznikajú vzory pre milióny detí na celom svete, ktoré chcú svojich „hrdinov“ v ich kariére nasledovať. Podobne ako je to napríklad v prípade futbalistov. Odhaduje sa, že diváci a fanúšikovia ešportu globálne čoskoro prekonajú hranicu 1,5 miliardy ľudí a nepotrvá dlho, keď budú atakovať dve miliardy. Najväčší nárast elektronických športov v minulom roku zaznamenali rozvíjajúce sa trhy ako juhovýchodná Ázia, India či Brazília.

E-šport výrazne rástol aj počas pandémie koronavírusu
Neprehliadnite

E-šport ťaží z koronavírusu. Opäť rástol a trhal rekordy

Nárast stávok

Globálne v poslednej dobe do ešportu vstúpili hráči už takmer so všetkých segmentov od výrobcov a predajcov elektroniky, energetických nápojov či stávkové kancelárie, ktoré boli v roli early adapters, až po značky ako Mercedes Benz, Lidl, Erste bank, Softbank, Amazon, Mastercard, Mc Donald´s, Coca-cola a mnoho dalších.

„Popularita ešportu išla rapídne smerom nahor a vnímame to aj v našom biznise. Okrem tradičných hier sme do ponuky zaradili aj hranie futbalovej hry FIFA. Záujem o ešporty pretrváva aj naďalej, hoci, samozrejme, sa nedá porovnávať s tipovaním na klasický futbal, hokej či tenis,“ povedal Roman Berger, výkonný riaditeľ spoločnosti Niké.

Zaujímavosťou je, že stávková kancelária Niké zaznamenala po vypuknutí pandémie až deväťnásobný nárast podaných stávok na ešporty. Vďaka veľkej popularite ešport segmentu sa Niké bude zameriavať okrem stávok aj na samotný stream z herných podujatí a angažovať sa bude aj v oblasti partnerstiev. V súčasnosti je Niké partnerom FIFA Pro League a podporuje tiež ešportovú divíziu futbalového Slovana Bratislava, ktorý účinkuje na domácich, ale aj medzinárodných podujatiach v hre FIFA.

Stúpajúcu popularitu ešportov si všimla aj stávková kancelária Tipsport, ktorá na ňu zareagovala rozširovaním kurzovej ponuky. Okrem toho tipérom ponúka aj prehľadné štatistiky, históriu odohratých zápasov jednotlivých hráčov vrátane vzájomných súbojov. Počas pandémie sa u tipérov stal jednotkou stolný tenis, druhú priečku si striedali ešporty a ľadový hokej. Zaujímavosťou je, že ešporty za uplynulý rok predbehli v objeme náberov na jednotlivé športy napríklad volejbal, hádzaná či šípky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa