Oblasť elektronického športu je profesionálne súťažné hranie počítačových hier. E-šport rastie globálne každým rokom. Pandémia nového koronavírusu však tento miliardový biznis posilnila ešte viac, čím sa stal jednou z mála výnimiek, ktorým kríza výrazne pomohla.

E-šport sa postupne začína z viacerých pohľadov približovať k tomu skutočnému. Neustále stúpa celková sledovanosť, ktorá by sa v tomto roku mohla aj vďaka koronavírusu vyšplhať až na 518 miliónov divákov na streamovacích platformách, čo predstavuje nárast oproti minulému roku až o viac ako 14 percent.

Rozhovor pre ekonomický týždenník Trend s generálnym riaditeľom stávkovej kancelárie Niké, spol. s r.o. Ottom Bergerom a jeho synom a spoločníkom Romanom Bergerom.
Neprehliadnite

Otto Berger: V Niké si trúfame na veci, ktoré sú pre iných nepredstaviteľné

Väčší počet ľudí pracujúcich z pohodlia domova zapríčinil aj nárast počtu registrovaných hráčov. Napríklad v hre Counter-Strike sa počet hráčov zvýšil približne na 1,1 milióna, čo predstavuje nový rekord a medziročný nárast o zhruba 20 percent.

E-šport je svet, ktorý prepája viacero spoločností z rôznych oblastí. Práve počas koronavírusu sa pozastavila väčšina futbalových líg a pozornosť sa preto sústredila na hráčov počítačových hier. Nimi sa na istý čas stali aj futbalisti a hokejisti, ktorí sa touto formou pripomínali svojim fanúšikom.

Do organizovania menších turnajov na ktorých sa hral hlavne futbal sa postupne pustili rôzne futbalové kluby, zväzy, no výnimkou neboli ani stávkové kancelárie. Práve tie svoju pozornosť čoraz viac sústreďujú aj na e-športové turnaje, ktoré sú pre ne veľkým lákadlom. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa