Streamovacie služby strácajú množstvo predplatiteľov

Netflix, Spotify a ďalšie populárne streamovacie služby strácajú množstvo predplatiteľov. Netflix opustilo za prvý kvartál 2022 zhruba 200-tisíc platiacich zákazníkov. Tento poskytovateľ videoobsahu pritom od roku 2011 zaznamenával kontinuálny rast.

Spotify
Zdroj: unsplash.com

Príčiny môžu byť viaceré, no najväčší vplyv na neúspešnú sezónu má konflikt na Ukrajine. Netflix sa totiž v reakcii na sankcie stiahol z ruského trhu, kde mal 700-tisíc predplatiteľov. Zhruba 500-tisíc nových klientov v iných častiach sveta aspoň sčasti tento prepad vyvážilo.

Komunita sa však sťažuje na nedostatočnú konkurencieschopnosť Netflixu voči službám ako Disney+, HBO Max, Hulu či Apple TV+. Ako problém používatelia vnímajú aj politiku inklúzie, ktorú Netflix výrazne presadzuje. Vplyv môže mať aj snaha šetriť pre vysokú infláciu.

Problém s odlivom predplatiteľov majú viaceré ďalšie služby. Poskytovateľ audioobsahu Spotify prišiel za prvý kvartál 2022 o jeden a pol milióna platiacich používateľov. Príčiny sú opäť hlavne v ukrajinskom konflikte. Tento pokles vraj spôsobil spoločnosti stratu iba jedného percenta ziskov. Zo 418 miliónov používateľov Spotify je 183 miliónov predplatiteľov.

Toyota bZ4X.
Neprehliadnite

Toyota má elektrické auto so životnosťou batérie milión kilometrov a 10 rokov