Streamovacie služby strácajú množstvo predplatiteľov
Netflix, Spotify a ďalšie populárne streamovacie služby strácajú množstvo predplatiteľov. Netflix opustilo za prvý kvartál 2022 zhruba 200-tisíc platiacich zákazníkov. Tento poskytovateľ videoobsahu pritom od roku 2011 zaznamenával kontinuálny rast.
Príčiny môžu byť viaceré, no najväčší vplyv na neúspešnú sezónu má konflikt na Ukrajine. Netflix sa totiž v reakcii na sankcie stiahol z ruského trhu, kde mal 700-tisíc predplatiteľov. Zhruba 500-tisíc nových klientov v iných častiach sveta aspoň sčasti tento prepad vyvážilo.
Komunita sa však sťažuje na nedostatočnú konkurencieschopnosť Netflixu voči službám ako Disney+, HBO Max, Hulu či Apple TV+. Ako problém používatelia vnímajú aj politiku inklúzie, ktorú Netflix výrazne presadzuje. Vplyv môže mať aj snaha šetriť pre vysokú infláciu.
Problém s odlivom predplatiteľov majú viaceré ďalšie služby. Poskytovateľ audioobsahu Spotify prišiel za prvý kvartál 2022 o jeden a pol milióna platiacich používateľov. Príčiny sú opäť hlavne v ukrajinskom konflikte. Tento pokles vraj spôsobil spoločnosti stratu iba jedného percenta ziskov. Zo 418 miliónov používateľov Spotify je 183 miliónov predplatiteľov.