Pán prsteňov lákal tvorcov videohier od čias filmovej trilógie a keďže nakúpili licencie na roky vopred, snažili sa ju vyžmýkať naplno a priniesli postupne akčné hry, sekačky, RPG, stratégie až v dvoch verziách (ťahová i real-time). Po rokoch sa licencia vrátila k Warner Bros. a tí skúšajú zo svojej cennej série vyťažiť nové tituly, keď sa už Tolkien dostáva späť do kurzu pred Hobitom.

War in the North sa však snaží rozprávať vlastný príbeh. Zatiaľ čo hobiti a enti putujú kdesi na juhu či východe krajiny, trojica dobrodruhov v zložení elfský mág, trpaslík-bojovník a jazdec za rasu ľudí cestuje naprieč jaskyňami, priesmykmi či tmavými údoliami postaviť sa hroznému služobníkovi Saurona meno Agandaur, ktorý sa snaží ovládnuť severské končiny.

V príbehu vás síce máločo prekvapí, skôr vás spočiatku mrzí, že tak ako v RPG Third Age nie sú hrdinovia takí výrazní a  pripomínajú starých známych, Aragorna či Gimliho. No bdejte, fanúšikovia kníh, lebo autori do epizódnych roličiek prepašovali pár starých známych na počesť predlohy, takže predsa existuje spojitosť a presvedčenie, že bojujete v Stredozemi a nie inej RPG videohernej krajine.

Desať hodín s LOTR: War in the North

Hra je akčnou RPG, čo v praxi znamená, že našla zlatý stred medzi použitými žánrami v minulej dekáde. Filmové sekačky Two Towers a Return of the Kings boli o rýchlej akcii, Third Age zase predstavila poctivú RPG – War in the North je presne medzi nimi.

Ponúka celkom zaujímavý a prepracovaný systém boja, do ktorého sa zásadne zapája bojovnícka skupina troch – ak ste sólo hráč, vyberáte si jedného z nich (trpaslík vhodný na veľký fyzický boj, elf na mágiu, hojenie či iné kúzla a ranger na boj z väčšej diaľky) a ostatných ovláda AI. Ak ste traja, rozložíte si sily a môžete kampaň zdolávať spoločne.

Nám sa ideálny javí trpaslík - masívny nízky chlapík núka solídnu paletu a štýly boja. Ľahké údery strieda s ťažkými a keď sa nepriatelia dostanú na ukazovateli zdravia na nízku hodnotu, vyskytne sa často šanca zasadiť kritický úder s väčšou silou.

Paleta nepriateľov sa rysuje v dobrom svetle, počas prvých pár hodín sa valia na vás hordy orcov či goblinov rôznych variantov – raz sú to tupé masy, ale ukážu sa aj samovražedné kamikadze a prekvapivo sa vracia starý dobrý štýl uzavretých priestorov, do ktorého vás hra pustí, a cesta von sa uvoľní až po páde posledného oponenta. Občas sa tak umelo naťahuje dĺžka boja, ale nič nie je nadarmo.

Desať hodín s LOTR: War in the North

Od druhej tretiny hry začnete na vývojovom strome svojich vlastnosti získavať čoraz väčšie množstvo zaujímavých skúseností a hoci hra postupne stráca na príťažlivostí nepriateľov, objaví zase nové techniky boja a špeciálne údery, ktoré využijete pri lepšie ozbrojených vlnách.

Bojovník získava možnosť boja s dvomi zbraňami a mág zase viac kúziel, najmä liečenie, ale ani trpaslík neostane pozadu. Boj nie je monotónny a postupne sa v ňom striedajú rôzne ofenzívne, ale aj defenzívne úlohy ako brániť určitú časť pevnosti. Boj v trojici je dostatočne variabilný a prináša viaceré úsmevné, aj napínavé momenty.

Hra využíva systém oživovania podobne ako súčasné hry v móde viac hráčov, t.j. niekto k vám musí pribehnúť a za pár sekúnd vás znova postaviť na nohy. Je to náročná úloha už sama o sebe, nie to ešte v zápale boja. A keď oživujú vás, je to šanca 50-50, či to prežijete. Keď sa zase pokúsite oživiť iných vy, musíte rátať s náletmi a obranou. Preto je boj v trojici ideálny a skúšať možno rôzne kombinácie: keď padne v boji mág, jazdec môže bojovať a vy ako trpaslík oživujete. Alebo keď padne jazdec, trpaslík bojuje a mág oživuje.

Kampaň zaberie 10 až 12 hodín a keďže sa núkajú tri postavy, existuje slušná motivácia hrať znova a predĺžiť si celkový čas. Ale fakt je, že War in the North si treba vhodne dávkovať; po niekoľkých hodinách možno dôjsť k určitým monotónnym bodom.

Desať hodín s LOTR: War in the North

Pán prsteňov na severe má slušnú devízu v podobe dobrého enginu, ktorý si zobral ešte vyššiu mieru brutality a surovej atmosféry ako trilógia filmov. Vízia bielej krajiny, na ktorú padá dážď krvi a kopa nepriateľov, vytvára nečakane pôsobivý mix a hra kombinuje grafické a zvukové efekty naplno.

The Lord of the Rings: War in the North nie je žiadna revolúcia, ale na žáner akčnej RPG ponúka solídne množstvo obsahu a zaujímavé možnosti. Boj je spracovaný solídne, nepriatelia dajú často zabrať i bossovia vás potešia. Škoda, že príbeh a postavy nie sú ešte pútavejšie – ale keď sa traja fanúšikovia dajú dokopy, dostanú čo chcú: novú kapitolu v stále zaujímavom svete.

Desať hodín s LOTR: War in the North

Foto v článku a na titulke - Warner Bros Entertainment