Do úplnej špičky má ešte ďaleko, no analytici varujú, že s ním do budúcna treba rátať. Čínsky start-up Xiaomi (v slovenskej transkripcii Siao-mi) vstúpil na trh so smartfónmi len koncom roka 2011 a už prvom polroku tohto roka sa jeho Mi 2 stal v domovskej krajine najpredávanejším mobilom. Predávanejším než iPhone alebo Galaxy S4 (od Samsungu).

Xiaomi v ostatnom kvartáli (skončenom 30. júna) podľa analýzy spoločnosti ABI Research dodal do predajných kanálov 3,8 milióna mobilov. Vynieslo mu to 0,9-percentný podiel na celosvetovom trhu.

Inými slovami, oproti gigantom ako Samsung, Nokia či Apple je Xiaomi zatiaľ iba mravčekom. No už predstihol Motorolu, za ktorou stojí sám veľký Google. Tento rok Xiaomi plánuje predať 15 miliónov smartfónov.

Podľa ABI Research je obchodná stratégia Xiaomi unikátna v tom, že viac ako 80 percent mobilov predáva firma cez internet, čím šetrí náklady. Ďalšou silnou stránkou je cena. Nový model Mi 2S, ktorý spoločnosť uviedla v apríli, má parametre galaktickej es-štvorkytrojky, avšak polovičnú cenu.

Dôvod nižšej ceny môž byť pritom prozaický. Ako koncom vlaňajška pre portál Engadget uviedol šéf spoločnosti Lej Ťün, Xiaomi predáva mobily so stratou - pod výrobné náklady. Kalkuje s tým, že s rastúcou produkciou sa náklady znížia a celková kalkulácia sa dostane do čiernch čísiel.

Spoločnosť Xiaomi zatiaľ nie je kótovaná na burze, funguje z peňazí investorov. Tí do nedávno podľa medializovaných informácií naliali ďalších 10 miliárd dolárov. Čo je viac ako aktuálna trhová hodnota BlackBerry.

Ďalší čínsky drak Xiaomi poráža iPhone aj Galaxy S4