Vďaka Microsoft technológii začala ČSOB využívať jedno celobankové riešenie, ktoré je súčasťou strategického programu digitálnej transformácie banky. ČSOB pomohla pretaviť túto víziu do praxe IT spoločnosť Millennium.
Zavádzanie moderných IT technológií vo veľkých spoločnostiach ako sú banky, je dôkazom toho, že digitalizácia má silné postavenie už aj v spoločnostiach s pôvodne konzervatívnejším prostredím. Príbeh ČSOB je príkladom toho, ako z jednoduchej myšlienky, ktorá stála na začiatku, môže vzniknúť komplexná dlhodobá stratégia.
Implementácia inovácií
ČSOB sleduje najnovšie trendy a neustále pracuje na ich implementácii do praxe. Zameriava sa nielen na inovácie, s ktorými klient prichádza do kontaktu ako bežný používateľ bankových aplikácií, ale aj na tie, ktoré nie sú viditeľné z pohľadu klienta. Potreba čoraz väčšej orientácie na dáta a ich správne použitie priviedli ČSOB k prehodnoteniu stratégie a k myšlienke posunúť sa, a zlepšiť prácu s klientmi.
Banka si vybrala IT partnera, spoločnosť Millennium, ktorému zverila do rúk túto úlohu. Pri finálnom rozhodovaní zavážili aj dlhoročné skúsenosti a bohatá prax s projektmi pre finančný sektor, ktorými Millennium disponuje.
Riešenie podporuje dlhodobú víziu banky
Spoločnosť Millennium dodala ČSOB CRM aplikáciu postavenú na platforme Microsoft Dynamics 365, ktorá zhmotnila digitálnu stratégiu banky. Cieľom aplikácie je poskytnúť používateľom jednotný a moderný front-end nástroj na manažment klientov, potenciálnych klientov a činností s tým súvisiacimi.
Juraj Ebringer, člen predstavenstva ČSOB zodpovedný za retailové a privátne bankovníctvo
„Dáta sa stali kľúčovou komoditou. Ak s nimi firma dokáže správne pracovať, znamená to pridanú hodnotu pre zákazníka, ktorý vďaka tomu dostane to, čo naozaj potrebuje. A samozrejme, kvalitný nástroj pre riadenie dát uľahčuje a zefektívňuje prácu pre všetkých našich kolegov. Je základným pilierom našej digitálnej transformácie, ktorá nie je iba o technickej výmene systémov, ale o transformácii nášho myslenia a pozerania sa na všetky procesy a kroky tak, aby boli orientované v prvom rade na zákazníka.“
Aplikácia zhromažďuje na jednom mieste všetky relevantné informácie bez ohľadu na zdrojový kanál a umožňuje efektívnejšiu a osobnejšiu obsluhu klientov všetkých segmentov.
Richard Sládek, Finance and Utility Business Lead, Millennium
„Tento projekt bol pre nás skutočnou výzvou a som veľmi rád, že sme ho spoločne zvládli. Pri riešení takéhoto rozsahu nejde len o zvládnutie rozličných technických a integračných otázok. V prvom rade ide o správne pochopenie a zladenie očakávaní všetkých skupín používateľov. Implementácia nového riešenia tohto typu totiž nesúvisí len s dodávkou nového technického riešenia, ale aj so zmenou prístupu a spôsobu fungovania. V ČSOB sa to podarilo, čomu sa veľmi tešíme. Zároveň si uvedomujeme, že je to mnohokrát len začiatok cesty a nemenej dôležité je byť zákazníkovi nablízku aj naďalej a pomáhať mu v ďalšom smerovaní a rozvoji riešenia.“
ONLINE poradenstvo z pohodlia domova
Práve ďalší rozvoj riešenia priniesol zefektívnenie a zjednodušenie plánovania a vykonávania ONLINE poradenstva pre klientov priamo v prostredí CRM aplikácie. Banka promptne zareagovala na potreby svojich klientov, ktorí začali čoraz viac využívať online služby.
Zamestnanci ČSOB Banky môžu priamo v prostredí CRM aplikácie naplánovať a uskutočniť ONLINE stretnutie s klientom. Klientsky pracovník pri plánovaní ONLINE stretnutia získava všetky potrebné údaje z CRM aplikácie. Na ONLINE stretnutie sa pripája priamo v CRM aplikácii bez nutnosti manuálneho spúšťania telekonferečného systému.
Pavel Drozd, Zástupca riaditeľa Divízie riadenia retailovej pobočkovej siete regióny Slovenska, ČSOB
„ONLINE poradenstvo prepája off site retailového bankovníctva s online digitálnym svetom. ČSOB má najvyššie % aktívnych užívateľov mobilného bankovníctva z klientov banky v SR. Naši klienti uprednostňujú jednoduché a rýchle riešenia. Som presvedčený, že ONLINE kontakt s klientom sa stane pevnou súčasťou retailového bankovníctva nielen v ČSOB, ale na bankovom trhu.“
Plánovanie a realizácia ONLINE poradenstva priamo v CRM je ďalšou ukážkou toho, ako CRM aplikácia kontinuálne prináša nové funkcionality a benefity, vďaka ktorým je ČSOB čoraz viac prístupnejšia pre klientov. Digitálna transformácia ČSOB nekončí spustením CRM aplikácie. Ide o kontinuálny strategický projekt, ktorý pokračuje naprieč celou skupinou. Spoločnosť Millennium naďalej pracuje na rozvoji aplikácií, ktoré banke prinesú väčší komfort, flexibilitu a efektívnosť pri obsluhe klientov.