Citroën ukázal Ami ešte ako koncept minulý rok. Pomerne prekvapujúco sa takmer bez zmien dostáva do výroby a od marca aj na európske cesty. Nie je to klasický elektromobil. Na Ami je lepšie sa pozerať ako na novú filozofiu mestskej dopravy. Prináša veľa zaujímavých výhod, ale aj pár háčikov.
Auto pre tínedžerov
Základom všetkého je dostupnosť. Nie iba cenová, ale aj z pohľadu cestovania po meste a veku. Citroën Ami je kvôli maximálnej rýchlosti 45 km/h a hmotnosti 490 kilogramov zaradený do kategórie L7e. To znamená, že fakticky ide o štvorkolku s dverami, strechou a miestom pre dvoch cestujúcich sediacich vedľa seba. S vykurovaním je navyše použiteľná celý rok a bez prilby.
To okrem iného znamená, že vo Francúzsku na nich budú môcť jazdiť už 14-roční mladíci bez vodičského preukazu.
Citroën Ami pri nabíjaní Zdroj: Citroën
V iných európskych krajinách, vrátane Slovenska, s Ami budú môcť jazdiť držitelia vodičského oprávnenia B1, ktoré sa vystavuje už 16-ročným vodičom. Hoci to pre mnohých nebude priamo dizajnový skvost, výrobca ho označuje za nástroj samostatnosti. Pre stredoškoláka to môže byť zaujímavý a cool ekvivalent autobusu alebo čakania na ozajstné auto.
Citroën Ami je poháňaný elektromotorom s výkonom
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?