Xiaomi (čítaj šaomi) tunajší používatelia buď nepoznajú, alebo počuli o ich smartfónoch. Niekoľko nadšencov si cez AliExpress objednalo aj lacné fitness náramky Mi Band

Čínsky výrobca techniky je pritom technologický obor s veľmi širokým portfóliom produktov. Niečo ako čínsky Samsung. V ponuke má outdoorové kamery, čističky vzduchu, smart lampy, okuliare pre virtuálnu realitu a tiež elektrické zubné kefky a kolobežky.

Do povedomia sa po prvýkrát dostal aj na domácom trhu primárne pre ich smartfóny. Tie nabúrali predstavu o tom, že čínska značka nevie robiť kvalitné výrobky a udržať si lákavú cenu.

Len pred pár dňami Xiaomi oznámil, že sa chystajú na globálnu expanziu a plánujú do troch rokov otvoriť vo svete dvetisíc kamenných značkových predajní. A aj v Európe, vrátane Slovenska.

Najnovšie sa im to podarilo v Aténach. Rozširovať sa na európskom trhu začali už pred dvoma rokmi, kedy tu otvorili svoj e-shop. Bol ale určený len pre zákazníkov z pár krajín a ponúkal len malú časť ich portfólia.

Čínsky technologický gigant Xiaomi bude už aj oficálne na slovenskom trhu

Zdroj: Xiaomi

Pre portál Handelsblatt sa manažér firmy Liu Yi vyjadril, že teraz už to bude expanzia „kamenná“. Polovicu zo spomínaných dvetisíc predajní chcú v zahraničí otvárať s partnermi.

Podľa posledných správ to má byť Nokia, ktorá sa tiež snaží znova vrátiť do starých koľají a byť v retaile aktívna. Partnerstvo má byť aj na úrovni vývoja. Neoficiálne sa hovorí o tom, že chystaná Nokia 9 má používať čipy Surge S1 od Xiaomi.

Medzi prvými krajinami spomínanej expanzie sú štáty z Balkánu a Pobaltia, a tiež Slovensko. Príchod na trh by mohol znamenať, že sa rozšíri ponuka predávaných modelov. Ale hlavne, zákazníci sa budú môcť spoľahnúť na dostupnejší servis a komunikáciu so zákazníkom.

Xiaomi má týmto krokom reagovať na silnejúcu konkurenciu na domácom trhu, kde bol donedávna lídrom a dokonca v predaji smartfónov aj svetovou trojkou. Značky ako Huawei a Lenovo si ale z koláča odkrajujú stále viac. Expanziou tak presunie konkurenčný boj Xiaomi do Európy, kde tieto značky už zázemie vybudované majú.