Augmented reality (AR), teda rozšírená realita, je technológia, ktorá sa používa už roky. Ale stále je len na okraji záujmu a žiadnej firme sa ju nepodarilo dostať doslova medzi masy. Najbližšie k tomu mali pred pár rokmi Google Glass, ktoré sa ale nikdy do bežného predaja nedostali.
Čo v praxi znamenajú jednotné nabíjačky. Apple môže mať problém
Veľkú pozornosť si vyslúžil tajný projekt Magic Leap, do ktorého investovali veľké mená technologického sveta stovky miliónov dolárov. Ale aj z týchto okuliarov sa vykľul kontrast medzi demo videami a reálnym produktom. Pravdepodobne najúspešnejšími AR okuliarmi sú HoloLens od Microsoftu. Lenže tie sú zatiaľ určené pre B2B segment.
Ako to je pri Appli známe, radšej si s nejakou technológiou počká a hoci s meškaním, ale uvedie praktický a aj reálne predávaný produkt. Nie zriedka tak vytvoria aj kráľa trhu. Presne takto postupovali pri ich prvom smartfóne aj tablete. Podobné produkty na trhu už boli, ale až iPhone a iPad tento segment dostali do rúk miliónov ľudí. Možno sa to dá povedať aj o smart hodinkách.
Apple Glass prichádza
O okuliaroch s rozšírenou realitou s logom Apple sa šepká už minimálne dva roky. Doteraz šlo ale skôr o želanie fanúšikov. Zdá sa, že sa im vyplní.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?