Četboty s generatívnou umelou inteligenciou (AI) rastú ako huby po daždi. Každý sa snaží byť v niečom jedinečný a navzájom sa predbiehajú v tom, čo dokážu. Umelú inteligenciou si totiž osvojilo už množstvo ľudí a svoje miesto má aj v bežnej konverzácii laickej verejnosti. Zatiaľ najznámejším nástrojom je rozhodne ChatGPT od firmy Open AI, ktorá je považovaná v tejto oblasti za priekopníka.
Zodpovedný prístup
Na trhu sa však objavil ďalší zaujímavý nástroj s názvom Claude 2. Vytvorený je spoločnosťou Anthropic, ktorá má za sebou už jeho prvú verziu. Tá však bola určená len firmám. Nová verzia je dostupná zatiaľ bez obmedzení a zdarma. K dispozícii je však len v Spojených štátoch a Spojenom kráľovstve. Prístup k nástroju je však možné obísť cez takzvanú virtuálnu privátnu sieť (VPN).
Firmu Anthropic založil Jack Clark, ktorý odišiel zo spoločnosti Open AI, aby si následne vytvoril konkurenčný nástroj. J. Clark vo firme pracoval na pozícii Policy Director, kde sa okrem iného venoval najmä otázkam bezpečnosti, výskumom či analýzam. Jeho firma Anthropic so sídlom v Kalifornii je podstatne menšia. Pracuje v nej okolo 160 ľudí a všetci sú odborníci v oblasti umelej inteligencie s predchádzajúcimi pracovnými skúsenosťami v spoločnostiach ako Google či Meta.
Firma zároveň zdôrazňuje svoj zodpovedný prístup k vývoju AI systémov. Nástroj totiž podľa spoločnosti používa viacero princípov k posudzovaniu svojho obsahu. Je navrhnutý tak, aby sa vyhýbal toxickým alebo diskriminačným výstupom a pomáha tiež používateľom, aby sa nezapájali do nezákonných či neetických činností.
Robí aj chyby
Četbot Claude 2 však funguje na rovnakom princípe ako známejší ChatGPT. Najlepšie výsledky sú dosiahnuté v anglickom jazyku, no problém mu nerobí ani český jazyk či slovenčina. Na otázku, či vie po slovensky Claude 2 odpovedal: „Prepáčte, neviem po slovensky. Rozumiem len anglicky.“
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?