Aj na tohtoročnom veľtrhu CES v Las Vegas japonská spoločnosť Panasonic ukázala, čím bude televíznych a filmových fanúšikov lákať počas nasledujúcich dvanástich mesiacov. LCD a hlavne plazmy sú na tom kvalitatívne dobre aj u predchádzajúcich modelov, preto sa výrobca sústredil na vylepšovanie a dopĺňanie funkcionality.
Všetky tohtoročné televízory majú označenie 60. Oproti vlaňajšku došlo v modelovom rade plaziem k jednej zmene. Doteraz najvybavenejší rad VT predbehli modely ZT. Vlajkovou loďou sa tak stáva Panasonic ZT60, dostupný vo veľkostiach 60 a 65 palcov. Má ponúkať znova veľmi dobrý kontrast a najtmavšiu čiernu.
Nová elektronika rýchlejšie konvertuje obraz z 2D na 3D a zrýchľuje aj nové používateľské prostredie My Home Screen. Televízor ho dovoľuje personalizovať, takže každý člen rodiny môže mať na úvodnej obrazovke iné rozvrhnutie aplikácii či obľúbených kanálov, prípadne odkazy na sociálne siete.
Dodávateľov príslušenstva to asi nepotešilo, ale tohtoročné modely ZT60, VT60 a ST60 disponujú vstavanou webkamerou pre Skype. Dokonca je zasúvacia, takže opatrnejší zákazníci sa nemusia báť, že ich niekto nenápadne sleduje. Kamera tiež slúži na rozpoznanie tváre člena rodiny, ktorému prispôsobí domácu obrazovku.
Vylepšená bola funkcia Swipe & Share 2.0, jednoduché presúvanie mediálneho obsahu (obrázky či videá) z mobilných zariadení na televíznu obrazovku a opačne. Stačí fotografiu potiahnutím prsta po displeji tabletu akoby hodiť na obrazovku televízora. Táto funkcia slúži aj ako sprostredkovateľ medzi dvoma mobilmi či tabletmi. Z jedného sa obsah „hodí“ do televízora a odtiaľ sa zasa posunie na iný.
Mierne extravagantná, ale aj v danej oblasti jedinečná je možnosť na televízor kresliť. Obrazovka dotyková nie je. No samostatne predávaným dotykovým perom sa dajú upraviť alebo ručne popísať fotografie na obrazovke a takto zmenené posielať mailom či zdieľať. Panasonic tvrdí, že môže zaujať športových fanúšikov, ktorí túto funkciu poznajú zo športových prenosov. Prípadne deti, pre ktoré budú k tomu určené aj aplikácie.
Hlasová interakcia je funkcia, ktorá umožňuje vyhľadať televízny program alebo informáciu na internete pomocou hlasu. Mikrofón je zabudovaný aj do dotykového diaľkového ovládača Touch Pad Controler. Alebo sa na tento účel dá použiť aj smartfón či tablet.
V oblasti LCD je tento rok celé portfólio vybavené už len LED podsvietením. Najvyšším modelom bude WT60 s IPS panelom a technológiou Clear Panel Pro. Podobne ako plazmové obrazovky ZT60, VT60 a ST60 bude disponovať vstavanou webkamerou. Aj LCD televízory radu WT60, DT60 a E60 budú podporovať hlasovú interakciu, funkciu Swipe & Share 2.0, všetky spomenuté novinky už majú vstavaný Wi-fi modul.
Okrem modelov, ktoré sa majú na pulty dostať v prvom kvartáli sa Panasonic pochválil funkčným prototypom 56-palcovej OLED obrazovky so 4K rozlíšením (3840 x 2160 bodov). Podľa výrobcu ide o najväčší panel vyrobený technológiu RGB all-printing method.
V podstate ide o metódu, kedy sa na podklad nanáša elektroluminesančná vrstva a tento proces je flexibilný. OLED obrazovky vyrábané touto technológiou môžu mať veľké rozmery a hlavne je proces finančne menej náročný, ako pri klasickej výrobe.
Tieto panely si pritom zachovávajú kvalitatívne štandardy high-endových televízorov, konkrétne 10-bitovú farebnú hĺbku či kontrast 3 000 000:1. Predstavený 56-palcový model bol hrubý necelých deväť milimetrov vážil len 12,4 kilogramu. Panasonic zatiaľ neinformoval ani o približnom dátume začiatku predaja OLED televízorov, určite to ale nebude pred rokom 2014.
Foto v článku - Panasonic, Yahoo // Foto na titulke - Panasonic