Okuliare Google Glass vzbudili veľkú pozornosť pri ich premiére a stali sa jedným z hlavných predstaviteľov nového technologického trendu, takzvanej nositeľnej techniky.
Glass je subtílny okuliarový rám, na pravej strane je hlavná jednotka so skleneným hranolom. Ten funguje ako miniatúrny priehľadný displej. Súčasťou zariadenia aj kamera, ovládať sa dá pomocou malej dotykovej plochy alebo aj hlasovými povelmi. Fungujú ako virtuálny asistent. Glass nenápadne ukazujú prichádzajúce hovory a prijaté správy, navigujú, nahrávajú videá a fotografujú. Ich využitie je ohraničené len fantáziou vývojárov aplikácií.
Podľa agentúry Reuters práve vývojárom špecifických aplikácií dochádza trpezlivosť. V ich malom prieskume zo 16 oslovených vývojárov Glass aplikácií až 9 z nich priznalo, že svoju prácu pozastavili alebo ukončili a venujú sa zmysluplnejším projektom. Prípadne vyvíjajú Glass aplikácie na mieru pre konkrétne firmy. Okuliare sa totiž dajú využiť aj v B2B sektore, v zdravotníctve a podobne. Bez začatia predaja miliónom bežných koncových používateľov je ale ich komerčný úspech veľmi nepravdepodobný. „Ak by bolo predaných 200 miliónov Google Glass, bola by to iná situácia. Ale takto nejestvuje trh pre naše aplikácie,“ povedal pre Reuters Tom Frencel z Little Guy Games.
Zdroj: SITA/AP
Okuliarovú loď neopúšťajú len developeri tretích strán. Za posledný polrok Google opustilo niekoľko zamestnancov z projektu Glass, vrátane hlavného vývojára Babaka Parviza, šéfa inžinierov Adriana Wonka a hlavného manažéra vzťahu s vývojármi Ossamu Alamiho.
Google je ale obrovský a aj na projekte Glass pracujú stovky ľudí. Odchod niektorých z nich nemá vývoj okuliarov ohroziť, tvrdia zástupcovia firmy. Dodávajú tiež, že pre Glass už hotové tucty aplikácií od tých najväčších hráčov ako Facebook. Lenže aj silné značky prestávajú okuliarom od Googlu dôverovať. Vývoj svojej aplikácie pozastavil napríklad Twitter.
Podľa Chrisa O’Neilla, šéfa obchodných operácií projektu Glass, sa práci na okuliaroch venuje viac energie než kedykoľvek predtým. A pomáhajú im aj tisícky prvých majiteľov tohto gadgetu. Kúpiť si ich mohli najprv takzvaní objavitelia len cez pozvánky. Sumu 1 500 dolárov potom mohli minúť aj bežní používatelia, ktorí si počkali na jediný deň, kedy boli okuliare verejne dostupné. Pokles záujmu sa ale dá cítiť aj v tejto oblasti. Cez eBay predávajú majitelia svoje Google Glass aj za polovičnú cenu.
Zdroj: Google
Posledné neoficiálne správy hovoria, že nesplnený vianočný termín spustenia ich predaja sa posúva na polovicu roka 2015. Je dosť možné, že sa komerčnej premiéry dočkajú na letnej konferencii Google I/O. Ch. O’Neill povedal, že Glass nevydajú, kým nebudú úplne pripravené. Len čí dovtedy budú pripravení kupovať a používať ich aj zákazníci.