Pred štyrmi rokmi mal Elon Musk nápad. Systém cestovania formou špeciálnych kapsúl v nízkotlakovom potrubí. Minimálne trenie a aj odpor vzduchu by znamenali obrovské rýchlosti. Konkrétne okolo 1 200 km/h. Nenechal si to pre seba, ale zverejnil vo forme open source. Do vývoja sa pustili dve spomínané spoločnosti a podľa posledných správ by prvé testy mali byť v Kalifornii spustené koncom roka.
Prekvapením je ale snaha o rozšírenie pôsobenie v Európe. Výkonný riaditeľ Dirk Ahlborn si mal podľa slovenského ministerstva hospodárstva vyhliadnuť Slovensko nielen kvôli polohe medzi Viedňou a Budapešťou. Ale aj pre vhodné prostredie pre technologické inovácie.
D. Ahlborn sa stretol s ministrom hospodárstva Vazilom Hudákom, slovenskými študentmi techniky a dizajnu, vedcami, podnikateľmi a investormi.
Trať Bratislava – Viedeň má byť len začiatok a od nej by sa mohol Hyperloop následne rozšíriť aj do ďalších európskych miest.
Zdroj: Hyperloop Transport Technologies
Cesta z Bratislavy do Viedne by trvala približne osem minút. Zvažuje sa aj trať z Bratislavy do Košíc, ktorá by trvala 25 minút. Takéto skrátenie a zjednodušenie cestovania by úplne zmenilo dochádzanie do práce a prevoz tovaru. A tým aj ceny realít a mnoho ďalších oblastí.
Hyperlooop je poháňaný solárnou energiou, ktorú si sám vyrába. Panely sú priamo súčasťou trate, respektíve nadzemného potrubia. Pre svoj chod pritom využíva len asi 10 percent, zvyšnú energiu môže dodávať okolitým odberateľom. Trať na pylónoch má byť šetrnejšia pre životné prostredie a má zjednodušiť nákup pozemkov, kadiaľ by trať viedla.
Podrobnosti o spolupráci ani dátum možného začatia projektu ministerstvo hospodárstva SR neuvádza. Viac informácií o revolučnom transporte na Slovensku zisťujeme.