Kľúčový titul začínal v podobe real-time stratégie ešte v roku 1994, aby o rok neskôr dobyl srdcia hráčov úspešnejším pokračovaním Warcraft II. O ďalších pár mesiacov nasledoval datadisk a potom dlhoročná pauza.
V roku 2002 sa Warcraft vrátil s pútavým dejom rozprávaným pomocou animácií priamo na bojisku, s pestrou grafikou a lepšou hrateľnosťou. Tretí regulárny diel priniesol aj pamätný multiplayer. Nasledoval kvalitný datadisk The Frozen Throne a potom stratégie skončili...
Blizzard počas pauzy ešte v 90. rokoch uvažoval o ďalšom žánri pre Warcraft: animovaná adventúra Warcraft Adventures mala priniesť dobrodružstvá mladého orca. No z tejto hry nakoniec ostalo iba pár preview a náhľadov v herných časopisoch, a ani jedna hrateľná ukážka.
Kráľ MMORPG žánru
Kategória on-line hier existovala ešte v minulom miléniu a najmä Ultima On-line koncom roka 1997 ukázala solídny potenciál prechodu známej značky do iného štýlu hry.
Je to však World of Warcraft, ktorý dokázal maximálne rozšíriť žáner a aj začiatočníkom ukázal, že sa nemusia báť on-line svetov či spoločných dobrodružstiev v partii. Vynikajúci interface, masívny svet, omamná hrateľnosť, ktorá aj vybraným jedincom rýchlo nahradila skutočný svet za ten virtuálny.
World of Warcraft mal už pri vydaní takmer štyridsať odlišných krajín a tisícky questov, rozličné povolania a dve strany vo večnom konflikte. Nemožno sa čudovať, že mu prepado toľko hráčov – v čase najväčšej slávy až 12 miliónov.
Blizzard našiel recept ako udržať World of Warcraft stále v kurze, aj keď sa naň valili nové MMO značky ako The Lord of the Rings Online, Age of Conan, či Warhammer. Každé dva roky vydal kvalitný datadisk, ktorý priniesol niečo nové.
The Burning Crusade v januári 2007 obsahoval magický portál a za ním nový konflikt a kontinent Outland. Wrath of the Lich King v novembri 2008 zasa zmrznutú krajinu Northrend. Cataclysm v decembri 2010 zmenil pôvodnú dvojicu svetadielov zásahom draka a pridal ďalšie zóny. Mists of Pandaria v septembri 2012 hru odľahčila a priniesla nečakanú rasu – bojové pandy.
Je zrejmé, že už o mesiac na BlizzCone 2013 predstaví Blizzard už piaty datadisk, ktorý príde do Vianoc 2014, a zrejme odhalí nový kontinent či inú súčasť sveta. A tiež umožní hráčom dosiahnuť bájny level 100 na desiate výročie hry (alebo aspoň level 95 a stovku si ušetrí na rok 2016).
Heartstone: Heroes of Warcraft Zdroj: Blizzard
Karty na stôl v Heartstone: Heroes of Warcraft
Po trilógií úspešných stratégií a takmer deviatich rokoch WoW stojí pred Blizzardom nová výzva: kam posunúť sériu ďalej? Iste, mohli by urobiť Warcraft IV, novú stratégiu ako poctu žánru, no tomu sa venujú v trilógii Starcraft II. Mnoho hráčov už WoW opúšťa, no spomienky na množstvo postáv alebo pamätné potvory sú v mysliach hráčov stále.
Blizzard dostal nápad ako prepojenie na WoW využiť. Tento rok plánuje vydať Heartstone: Heroes of Warcraft, kartovú hru, kde proti sebe bojujú dvaja hráči (či hráč proti PC) pomocou kariet rozličných vlastností. Aktuálne je hra v betaverzii, ktorú vyskúšal aj TREND.sk. Prvé dojmy sú výborné.
Heartstone má kvalitný tutoriál – v šiestich súbojoch hra postupne vysvetlí pravidlá. Hráč hrá za hrdinku s určitým množstvom zdravia, no do akcie sa zapája kartami. Niektoré na bojisku vytvoria bojové jednotky na útok, iné vylepšujú vlastnosti ostatných a vďaka povolaniu mága možno získať aj milý bonus – občas páliť po súperovi ničivou ohnivou guľou.
Každá karta obsahuje aj číslo s počtom kryštálov. Súboj sa začína s nízkym počtom, no ten sa zvyšuje v ďalších kolách. Najprv možno využiť slabšie karty, až v neskorších ťahoch možno vytiahnuť silné jednotky napríklad za päť kryštálov. Čím neskorší ťah, tým viac kryštálov máte k dispozícii. Nepriateľ postupuje rovnako, cieľom je ničiť nepriateľské jednotky na opačnej strane stola.
Heartstone: Heroes of Warcraft Zdroj: Blizzard
Heartstone majú výbornú štruktúru, prvé súboje netrvajú dlhšie ako 4-5 minút, neskoršie najviac desať. Najprv zdoláte šesticu v tutoriáli, potom si budete chcieť odomknúť ďalšie rasy. Za bojovníka sa hrá inak, viac používa fyzické údery či štít. Paladin či šaman zasa často liečia. Zvyšujete si level postavy, dostávate nové karty a napokon sa postavíte živým protivníkom. Tam zistíte, že niektorí zbroja skôr silné jednotky, iní sú veľmi defenzívni, taktík je skrátka mnoho.
Správna otázka znie, ako chce Blizzard získať výnosy z tohto typu hry. Odpoveď je jednoduchá: na pomoc majú prísť mikrotransakcie. Keď si bude chcieť hráč kúpiť nové karty či balíčky, bude musieť vytiahnuť skutočnú peňaženku – Blizzard však korektne upozorňuje žltým výkričníkom, kedy hráč už nebude utrácať virtuálnu menu, ale tú skutočnú.
Heartstone: Heroes of Warcraft sa zatiaľ rysuje ako vedľajší produkt z univerza Warcraftu, ale pri Blizzarde si nemôžete byť nikdy istí, či nespustí novú mániu a nezíska si znova priazeň miliónov hráčov.