Kvôli prepadu záujmu o svoje smartfóny sa firma BlackBerry rozhodla zmeniť svoj podnikateľský model a namiesto hardvéru a služieb stavila na softvér pre zabezpečenie a správu zariadení na firemných sieťach. Najnovšia akvizícia je najväčšia z piatich akvizícií, ktoré firma urobila za posledných niekoľko rokov kvôli posilneniu rastu v tejto oblasti, uviedol The Wall Street Journal.
BlackBerry má viac ako 20-tisíc firemných zákazníkov. Akvizíciou získa napojenie na ďalších 6 200 organizácií, aj keď Good má niekoľko rovnakých zákazníkov ako BlackBerry. Medzi klientov Good patria banka Barclays, Northern Trust či americké námorníctvo.
Spoločnosť BlackBerry, pôvodne Research In Motion, bola priekopníkom inteligentných telefónov a jej prístroje mali v obľube najmä manažéri. V súčasnosti však BlackBerry na trhu výrazne zaostáva za prístrojmi s operačným systémom Android a tiež za telefónmi iPhone od americkej spoločnosti Apple.
V posledných vyše troch rokoch sa firma snažila obnoviť ziskovosť. V rámci úsporných opatrení prepustila približne 9 500 zamestnancov, teda viac ako polovicu svojej celkovej pracovnej sily. Od vlaňajšieho septembra predstavila tri nové modely a ďalšie plánuje v tomto roku.