Počet mobilných zariadení a pre ne určených aplikácií sa neustále zväčšuje. Informujú o tom štatistiky spoločností Apple a Google. Milióny smartfónov za priemernú cenu 500 eur a miliardy aplikácií za dve-tri eurá vytvára dostatočne lukratívny biznis ako pre výrobcov hardvéru, tak aj pre vývojarov.
Apple v júli prekonal ďalšiu hranicu. Na jeho App Store už má konto viac ako dvesto miliónov používateľov a od jeho spustenia pred troma rokmi bolo cez tento nástroj stiahnutých 15 miliárd aplikácií pre iPod, iPhone a iPad. Na výber je 425-tisíc aplikácií, z toho stotisíc pre iPad, a toto číslo stále stúpa. App Store je dostupný v 90 krajinách sveta a doteraz vyplatil vývojárom softvéru 2,5 miliardy dolárov. Ide o dvojtretinovú hodnotu predaných aplikácií, tretiu tretinu si ponecháva Apple.
Rovnakú politiku rozdeľovania tržieb má aj Google. Na jeho Android Markete je už štvrť milióna aplikácií. Tých natívne určených pre tablety je zatiaľ len pár stovák. Je pravdepodobné, že aj tieto špeciálne aplikácie budú pribúdať, ak sa tablety s platformou Android budú tešiť podobnej obľube ako smartfóny s týmto operačným systémom. Tie sa podľa jedného zo zakladateľov Googlu Larryho Pagea aktivujú v počte 550-tisíc zariadení denne a dohromady za celé obdobie ide o 135 miliónov kusov.
Celkovo je na svete už 400 modelov mobilov, tabletov, čítačiek, MP3 prehrávačov či chladničiek s operačným systémom Android a od jeho spustenia v októbri 2008 sa z jeho Marketu stiahlo 6 miliárd aplikácií.
Na porovnanie, Windows Phone 7 Marketplace, najmladší zo smatfónových e-shopov k 1.júlu obsahoval 25-tisíc aplikácií. Oproti konkurencii v množstve zaostáva, na druhej strane, rastie najrýchlejšie. Ešte v marci ich bolo 11 500, z toho 7 500 platených. Po začiatku predaja Nokii s Windows 7 sa dá očakávať ďalší nárast.
Fínsky Ovi Store s aplikáciami pre platformu Symbian je na tom o niečo lepšie ako Marketplace a v máji sa na ňom nachádzala databáza 40-tisíc aplikácií s frekvenciou pribúdania približne tisíc denne. Denne sa stiahne päť miliónov programov pre mobily čo predstavuje medziročný nárast o 400 percent.
Foto v článku a na titulke - Apple, Google