Na Slovensku sú štyri autorizované servisné strediská. Napríklad cena výmeny batérie pri iPhone SE 6 a novších modeloch klesla o dve tretiny na 30 eur s daňou. A to až po prevalení aféry so spomaľovaním výkonu zariadenia pri staršej batérii.
Problémom nie je zložitosť opravy zariadenia. Apple si starostlivosť o zákazníka chráni do takej miery, že vytvára až bizarne náročné podmienky pre tých, ktorí chcú Apple produkty opravovať s požehnaním výrobcu aj s jeho originálnymi náhradnými dielmi.
Prekvapením pre technologického lídra preto muselo byť rozhodnutie súdu v Nórsku, ktoré dalo za pravdu Henrikovi Husebymu, majiteľovi necertifikovaného servisu. Ten si od čínskeho výrobcu zabezpečil dodávku neoriginálnych obrazoviek pre iPhone 6 a 6S. Pri rutinnej kontrole colníci tovar zadržali a informovali Apple.
Skončilo sa to súdnym procesom, v ktorom päť právnikov Applu žiadalo pozastavenie nákupu a necertifikovaných opráv bez certifikácie neautorizovaným servisom Henrika Husebyho.
Zdroj: Pexel
Nákup neoriginálnych náhradných komponentov nepodlieha v Nórsku zákazom dovozu. Apple sa preto v súdnom spore odvolával na porušovanie ochrannej známky. Šikovne sa ale zachoval čínsky dodávateľ.
Ten neoriginálne obrazovky síce dodával s prefarbeným logom. Ešte dôležitejšie však je podľa súdu logo z vnútornej strany. Zákazník pri servisovaní nemal šancu vidieť ochrannú značku Applu. Práve kvôli tejto finte súdny spor Henrik Huseby vyhral.
Apple aj napriek prehre naďalej bojuje za zachovanie si statusu jediného opravára svojich mobilných zariadení. V Spojených štátoch sa aktívne podieľa na raziách proti necertifikovaným servisným strediskám.