Letákovému marketingu sa na Slovensku slušne darí. Vedia to všetky veľké (aj menšie) obchodné reťazce. Tie evidentne zároveň chápu, že novou módou aj pre ich klientov sa stali smartfóny a tablety. Z tých najznámejších sa do appkových e-shopov prepracovali Tesco, Billa a Lidl.
Ich mobilné aplikácie majú prakticky totožnú kostru. Základom je ponuka akciových produktov, nákupný košík a zoznam pobočiek. No každá to robí trochu inak. A tiež pridáva rôzne doplnkové funkcie.
Tesco
Hlavná obrazovka obsahuje päť ikoniek funkcií aplikácie. Úplne dole je ešte pás s vybranými zľavnenými produktmi. Tým patrí aj prvá zo spomínaných ikoniek.
Akcie sú rozdelené podľa toho, či človek hľadá lacnejšie paradajky, šampóny, koňak alebo ponožky. Pri každom tovare je výška zľavy v percentách, terajšia a predchádzajúca cena a po rozkliknutí aj konkrétnejší popis a doba trvania akcie.
V druhej záložke je zoznam hyper- a supermarketov podľa abecedného zoznamu alebo podľa vzdialenosti od polohy mobilu používateľa. Aj s otváracími hodinami a telefónnym číslom. Možnosť nechať sa k pobočke navigovať chýba.
Nasleduje nákupný košík, kde sú pridané akciové výrobky alebo ručne dopísaný zoznam. Nechýba časť s novinkami a nakoniec donáška potravín domov. Tá vyžaduje registráciu. Aplikácia je dobre optimalizovaná a všetko funguje svižne.
Lidl
Po spustení aplikácie tohto reťazca najprv každému do očí udrie veľké modré F. Lidl sa takto snaží rozšíriť svoju základňu facebookových fanúšikov. Stačí na F kliknúť a povoliť pridanie medzi obľúbené stránky.
Väčšiu časť obrazovky tvoria skupiny zliav podľa dátumu ich zverejnenia. Naposledy to boli zľavy z oblasti kúpeľne a dámskej módy. Celkom dole sú ešte tri samostatné oblasti – BIO, kvetiny, ovocie a zelenina.
Aplikácia ukáže viac po otvorení menu ikonou v ľavom hornom rohu. Tam je kompletný zoznam akcií vo forme stiahnuteľných PDF súborov, filiálok, kontaktov a tipov.
Nákupný košík Lidl vynechal, no vie navigovať k vybranej pobočke. Až na to, že akciové produkty nie sú v jednom ucelenom zozname, je appka Lidlu praktická a dobre optimalizovaná.
Billa
Tento reťazec to s aplikáciou trochu prekombinoval. Úvodnú obrazovku má originálnu, no funkčnosťou zaostáva. Tvorí ju otočné koleso, ktorého diely tvoria záložky menu. Manipulácia s kruhom nie je na displeji s HD rozlíšením úplne presná a chýba jej zotrvačník.
Menu obsahuje ponuku týždňa vo forme PDF, vyhľadávač predajní aj s navigáciou a kontaktmi a nákupný zoznam. Bonusom je BMI kalkulačka, ktorá je spracovaná prehľadne a jednoducho.
S ostatnými položkami to už nie je také ružové a ak sa k ním človek „dotočí“, dlho sa načítavajú. Ak sa vôbec načítajú. V každom prípade to hlavné, teda zobrazenie zliav je neprehľadné a len vo forme celostránkových nie interaktívnych obrázkov bez filtrov či iných možností.
- Zoznámte sa aj s ďalšími aplikáciami zo seriálu Appka dňa.
- Každý deň nová aplikácia na technologie.eTREND.sk a tiež na našej Facebook stránke.