Letákovému marketingu sa na Slovensku slušne darí. Vedia to všetky veľké (aj menšie) obchodné reťazce. Tie evidentne zároveň chápu, že novou módou aj pre ich klientov sa stali smartfóny a tablety. Z tých najznámejších sa do appkových e-shopov prepracovali Tesco, Billa a Lidl.

Ich mobilné aplikácie majú prakticky totožnú kostru. Základom je ponuka akciových produktov, nákupný košík a zoznam pobočiek. No každá to robí trochu inak. A tiež pridáva rôzne doplnkové funkcie.

Tesco

Hlavná obrazovka obsahuje päť ikoniek funkcií aplikácie. Úplne dole je ešte pás s vybranými zľavnenými produktmi. Tým patrí aj prvá zo spomínaných ikoniek.

Akcie sú rozdelené podľa toho, či človek hľadá lacnejšie paradajky, šampóny, koňak alebo ponožky. Pri každom tovare je výška zľavy v percentách, terajšia a predchádzajúca cena a po rozkliknutí aj konkrétnejší popis a doba trvania akcie.

V druhej záložke je zoznam hyper- a supermarketov podľa abecedného zoznamu alebo podľa vzdialenosti od polohy mobilu používateľa. Aj s otváracími hodinami a telefónnym číslom. Možnosť nechať sa k pobočke navigovať chýba.

Nasleduje nákupný košík, kde sú pridané akciové výrobky alebo ručne dopísaný zoznam. Nechýba časť s novinkami a nakoniec donáška potravín domov. Tá vyžaduje registráciu. Aplikácia je dobre optimalizovaná a všetko funguje svižne.

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

   

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

   

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

apkka app store appstore 1
apkka app store appstore 1

          

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

Lidl

Po spustení aplikácie tohto reťazca najprv každému do očí udrie veľké modré F. Lidl sa takto snaží rozšíriť  svoju základňu facebookových fanúšikov. Stačí na F kliknúť a povoliť pridanie medzi obľúbené stránky.

Väčšiu časť obrazovky tvoria skupiny zliav podľa dátumu ich zverejnenia. Naposledy to boli zľavy z oblasti kúpeľne a dámskej módy. Celkom dole sú ešte tri samostatné oblasti – BIO, kvetiny, ovocie a zelenina.

Aplikácia ukáže viac po otvorení menu ikonou v ľavom hornom rohu. Tam je kompletný zoznam akcií vo forme stiahnuteľných PDF súborov, filiálok, kontaktov a tipov.

Nákupný košík Lidl vynechal, no vie navigovať k vybranej pobočke. Až na to, že akciové produkty nie sú v jednom ucelenom zozname, je appka Lidlu praktická a dobre optimalizovaná.

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

   

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

   

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

apkka app store appstore 1
apkka app store appstore 1

          

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

Billa

Tento reťazec to s aplikáciou trochu prekombinoval. Úvodnú obrazovku má originálnu, no funkčnosťou zaostáva. Tvorí ju otočné koleso, ktorého diely tvoria záložky menu. Manipulácia s kruhom nie je na displeji s HD rozlíšením úplne presná a chýba jej zotrvačník.

Menu obsahuje ponuku týždňa vo forme PDF, vyhľadávač predajní aj s navigáciou a kontaktmi a nákupný zoznam. Bonusom je BMI kalkulačka, ktorá je spracovaná prehľadne a jednoducho.

S ostatnými položkami to už nie je také ružové a ak sa k ním človek „dotočí“, dlho sa načítavajú. Ak sa vôbec načítajú. V každom prípade to hlavné, teda zobrazenie zliav je neprehľadné a len vo forme celostránkových nie interaktívnych obrázkov bez filtrov či iných možností.

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

   

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

   

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov

apkka app store appstore 1
apkka app store appstore 1

Zdroj: Apple

          

Appka dňa: Niečo aj pre dôchodcov