Lepšie raz vidieť ako stokrát čítať. Aj tak by sa dalo adaptovať známe porekadlo na svet sociálnych sietí. Možno to bol práve význam obrazu v ľudskom vnímaní, čo motivovalo Facebook k megaakvizícii spoločnosti Instagram, ktorá vyvíja rovnomennú aplikáciu pre mobilné zariadenia na zdieľanie fotografií. A možno len Mark Zuckerberg nevie, čo s peniazmi, a miliarda dolárov (cash+akcie) sa mu za úspešný start-up zdala vhodná suma.

Instagram prišiel na svet v októbri 2010 a už o dva mesiace mal na konte prvý milión používateľov. Tesne pred ohlásením akvizície Facebookom hlásil 30 miliónov registrovaných - a to bola appka dostupná len pre iPhone. Variant pre Android (od verzie 2.2 Froyo) uviedla firma iba tento mesiac. Odvtedy počet používateľov stúpol o ďalších desať miliónov.

O čo ide? Instagram je vlastne sociálna sieť, kde sa na walle postujú len fotografie (buď s popiskou a tagmi, alebo bez nich), ktoré môžu komentovať vaši priatelia (followeri) - a vy sa zasa môžete vyjadrovať k záberom svojich (followingovaných) priateľov. K dispozícii ale na prezeranie máte celú databázu fotiek všetkých 30 miliónov používateľov (okrem tých, ktoré označili za súkromné).

Svoje fotky môžete upraviť pomocou jedného z tucta farebných filtrov, popísať, prideliť k nemu GPS súradnice, a okrem okrem Instagramu postnúť aj na Facebook, Twitter, či Flickr.

Appka dňa za miliardu dolárov

 

Appka dňa za miliardu dolárov

 

Appka dňa za miliardu dolárov

Appka Instagram funguje aj na iPade, ale zatiaľ len v iphonovej verzii, čiže nebeží na celom displeji, len v malom okienku. No keďže nový iPad má už aj slušnú fotovýbavu, možno sa (aj vďaka akvizícii Facebookom) čoskoro dočkáme plnohodnotnej tabletovej verzie. Medzitým môžete siahnuť po jednej z aplikácií tretej strany s limitovanou funkcionalitou, napríklad po InstaPade.

apkka app store appstore 1
apkka app store appstore 1

 

Appka dňa za miliardu dolárov

Foto - Instagram