Lepšie raz vidieť ako stokrát čítať. Aj tak by sa dalo adaptovať známe porekadlo na svet sociálnych sietí. Možno to bol práve význam obrazu v ľudskom vnímaní, čo motivovalo Facebook k megaakvizícii spoločnosti Instagram, ktorá vyvíja rovnomennú aplikáciu pre mobilné zariadenia na zdieľanie fotografií. A možno len Mark Zuckerberg nevie, čo s peniazmi, a miliarda dolárov (cash+akcie) sa mu za úspešný start-up zdala vhodná suma.
Instagram prišiel na svet v októbri 2010 a už o dva mesiace mal na konte prvý milión používateľov. Tesne pred ohlásením akvizície Facebookom hlásil 30 miliónov registrovaných - a to bola appka dostupná len pre iPhone. Variant pre Android (od verzie 2.2 Froyo) uviedla firma iba tento mesiac. Odvtedy počet používateľov stúpol o ďalších desať miliónov.
O čo ide? Instagram je vlastne sociálna sieť, kde sa na walle postujú len fotografie (buď s popiskou a tagmi, alebo bez nich), ktoré môžu komentovať vaši priatelia (followeri) - a vy sa zasa môžete vyjadrovať k záberom svojich (followingovaných) priateľov. K dispozícii ale na prezeranie máte celú databázu fotiek všetkých 30 miliónov používateľov (okrem tých, ktoré označili za súkromné).
Svoje fotky môžete upraviť pomocou jedného z tucta farebných filtrov, popísať, prideliť k nemu GPS súradnice, a okrem okrem Instagramu postnúť aj na Facebook, Twitter, či Flickr.
Appka Instagram funguje aj na iPade, ale zatiaľ len v iphonovej verzii, čiže nebeží na celom displeji, len v malom okienku. No keďže nový iPad má už aj slušnú fotovýbavu, možno sa (aj vďaka akvizícii Facebookom) čoskoro dočkáme plnohodnotnej tabletovej verzie. Medzitým môžete siahnuť po jednej z aplikácií tretej strany s limitovanou funkcionalitou, napríklad po InstaPade.
- Zoznámte sa aj s ďalšími aplikáciami zo seriálu Appka dňa
- Každý deň nová aplikácia na technologie.eTREND.sk a tiež na našej Facebook stránke.
Foto - Instagram