Malé predajne potravín a hlavne veľké reťazce na Slovensku, žiaľ, nemajú práve to najlepšie renomé, čo sa kvality a bezchybnosti predávaných potravín týka. Rozruch pravidelne spôsobujú správy aj o predaji úplne nevyhovujúcich tovarov zo zahraničia, hlavne z Poľska.
Riešiť to musí Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky. Podnety môže dostávať od každého z nás. Aby sa tieto oficiálne sťažnosti dali jednoducho a rovno z predajne riešiť aj mobilom, na to slúži aplikácia Petra Bartoša Lepšie Potraviny.
Ide o graficky prehľadnú a jednoduchú aplikáciu, ktorej jedinou úlohou je nahlásiť sťažnosť na ŠVPS SR pri nájdení výrobkov predávaných po záručnej dobe a podobne. Má formu dotazníka, kde sa vypisuje samotná sťažnosť, informácie o danom tovare a predajni, pričom je nutné vypísať aj meno a trvalé bydlisko. Tieto údaje sú povinné pri podávaní oficiálnych sťažností aj elektronickou poštou. K sťažnosti sa jedným klikom dajú priložiť aj fotografie, napríklad ryby s červom...
V druhej záložke už sú len textové údaje o slovenskej legislatíve týkajúcej sa podávania sťažností na ŠVPS SR. Človek sa tam môže dočítať nie príliš optimistické veci ako napríklad, že ŠVPS SR má na zistenie, či ten jogurt bol ozaj pokazený až 60, respektíve 90 pracovných dní.
V tretej záložke sú všetky kontaktné informácie na Štátnu veterinárnu a potravinovú správu, z ktorej sa dá jedným kliknutím na štátny orgán zavolať alebo poslať e-mail.
Nakoniec malá štatistika, ktorá by mala každého motivovať k čo najčastejšiemu posielaniu oprávnených sťažností. Tvorca aplikáciu urobil kvôli výsledkom celoštátnej kontroly potravín z januára a februára 2013, kedy boli zistené nie úplne kóšer veci a nekvalitné potraviny v 43 % malých predajní a v 65 % supermarketov.
Aplikácia Lepšie Potraviny je zatiaľ len pre Android, pracuje sa ale už aj na verzii pre iOS.
- Zoznámte sa aj s ďalšími aplikáciami zo seriálu Appka dňa.
- Každý deň nová aplikácia na technologie.eTREND.sk a tiež na našej Facebook stránke.
Foto v článku a na titulke - Google Play