Spoločnosť Apple avizovala príchod náhlavnej sady na rozšírenú realitu už v roku 2023. Na začiatku februára 2024 prišiel headset na trh a v Spojených štátoch amerických sa stal senzáciou. Ide o prvý úplne nový produkt Apple za dlhých sedem rokov, no za jeho počiatočným predajným úspechom zrejme stojí hlavne vernosť a nadšenie, ktoré dokáže firma vyvolať vo svojich zákazníkoch.
Azda ide aj o marketing a zrozumiteľné podanie základnej myšlienky, funkcií a výhod. Headsety na rozšírenú realitu ale v princípe nie sú žiadna novinka. Ide skôr o oblasť, ktorá z pohľadu masovej výroby spí a pritom môže mať potenciál prebudenia.
Iní technologickí giganti však už v tomto smere pohoreli. Najznámejší je pravdepodobne HoloLens od Microsoftu, ktorý sa už dočkal aj svojej druhej verzie a hovorí sa o tom, že by mala prísť tiež tretia. Headset nebol širokou verejnosťou prijatý s nadšením, napriek tomu, že ponúkal výhody ako možnosť vybavovať si e-maily na stene vlastnej obývačky či inak kombinovať prvky digitálneho a skutočného sveta. Microsoft spravil z HoloLens produkt pre podnikovú sféru a ich sada našla využitie ako pomôcka profesionálov. Automechanik môže pred sebou vidieť digitálne označenie súčiastok v aute, skladník zase popis konkrétnych balíkov, ktoré stoja pred ním.
Odznak ako zo Star Treku by mohol poslať smartfóny do zabudnutia
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?