Minulý týždeň na Slovensku pribudli dve značky mobilnej komunikácie. Zaplať-a-odnes veľkoobchod Metro si vymyslel Mphone (nepomýliť s iPhonom), tínedžerské Fun rádio zasa FunFón. Ak sa k nim chcete pridať, čítajte pozorne tento recept.

Ako základné ingrediencie potrebujete:

  • jednu značku, dostatočne etablovanú v
  • jednej cieľovej skupine (napríklad občania vo veku od 14 do 29 rokov, žijúci v regióne západného Slovenska, alebo podnikatelia z okolia Bratislavy a Zvolena), ktorú slabo pokrýva alebo v nej má podpriemerný podiel
  • jeden hosťujúci operátor (ktorému sa váš projekt hodí do krámu – ak sa napríklad pri komunikácii s vašou cieľovkou nemôže tak odviazať).

Pri miešaní (pardón, kreovaní produktu) sa nezaobídete bez must-have prísad, ktorými sú:

  • jeden alebo viac balíčkov lákavo vyzerajúcich hlasových služieb,
  • jeden CLIP,

ale najmä nesmiete zabudnúť na

  • poriadne dáta, inými slovami poriadny internet, najlepšie ten s troma G-éčkami! (Internet je niečo ako oregáno na pizze, bez neho to celé v dnešnej dobe bude iba nemastný-neslaný korytnačí vývar. Malá pomôcka: pre určité cieľovky sa internet rovná Facebooku alebo vraj-tam-všetci-sú Pokecu, takže na to treba myslieť.)

Pracovný postup je jednoduchý. Všetky ingrediencie nahádžete do hrnca, príhodne pomiešate a tri až šesť mesiacov dusíte.

Dôležité tiež je pri podávaní nezabudnúť na sprievodné ke... reči o tom, ako zákazník po požití tohto pokrmu ušetrí náklady alebo si zvýši ägo. (Tip: Ak na to chcete využiť populárneho rapera, dobre ustrážte, čo hovorí, aby sa to nezvrhlo na gynekologickú prehliadku - alebo ho radšej rovno nadabujte.)

Dobrú chuť!

P.S.: Tie dáta sú fakt dôležité. Nepoužívajte lacné náhrady. Alebo počítajte s tým, že idete do rizika. Ak napríklad za „neobmedzený internet“ označujete sto megabajtov „plnou rýchlosťou“, po ktorých nasleduje jej zníženie o dva rády, pričom „plná rýchlosť“ je 512 kilobitov za sekundu, potom si kolädujete...

P.P.S.: Pre hnidopichov. Áno, prísne vzaté, Metro (Mphone) a Fun rádio (FunFón) nie sú virtuálni operátori, ale značkoví predajcovia, takzvaní branded reselleri. A prečo ich Orange/T-Mobile potrebujú? Žeby kríza?

Foto na titulke - On Air