Portál Venturebeat sa odvoláva na ruský denník RBC, podľa ktorého ruský minister dopravy Maxim Sokolov uviedol, že Rusko je technologicky pripravené na spustenie projektu viac ako 600-kilometrovej Hyperloop trate z Moskvy do Petrohradu. A to bude len začiatok. Takmer vzduchotesné potrubia majú neskôr spájať sever krajiny s juhom a západnú časť až s Kamčatkou.
Podľa Anatolija Zajceva zo štátnej dopravnej univerzity v Petrohrade by spojenie s Moskvou podľa západných cenových štandardov malo stáť okolo 21 miliárd amerických dolárov. V Rusku by ale náklady nemali presiahnuť 12 až 13 miliárd, tvrdí A. Zajcev.
Záujem o investovanie do tohto projektu už mal potvrdiť aj medzinárodný ekonomický developer Gordon Atlantic. V prvej fáze sa má začať s budovaním laboratória, kde sa bude vyvíjať systém magnetickej levitácie a testovať materiál na ruský Hyperloop.
prototyp potrubia Hyperloop so solárnymi panelmi Zdroj: HTT
Ďalšie správy zas hovoria o tom, že na projekte potrubného transportu pracujú štátne Ruské železnice v spolupráci s Hyperloop One, donedávna ešte nazývaným Hyperloop Transportation. Firmou, ktorá je hlavným konkurentom spoločnosti Hyperloop Transportation Technologies (HTT), ktorá plánuje s výstavbou trate v Bratislave.
Ruské železnice a Hyperloop One vytvorili pracovnú skupinu už pred niekoľkými mesiacmi a ďalší vývoj bude závisieť na výsledkoch testov. Ten prvý už majú za sebou, keď v polovici mája dosiahol prvý testovací modul rýchlosť 187 km/h a to len za 1,1 sekundy. Časť Hyperloop One vlastní ruský fond rizikového kapitálu Caspian VC.
Do tretice o Hyperloope v Rusku informovala aj televízna stanica Russia Today (RT). Podľa nej sa zástupcovia štátu stretli s Bibopom Grestom, výkonným riaditeľom HTT. Rusko je ideálna krajina pre tento druh transportu kvôli jej rozľahlosti a husto osídleným aglomeráciám, mal povedať B. Gresta. Trať z Petrohradu do Moskvy by navyše nebola v rozpore s prebiehajúcimi sankciami proti Rusku, pretože nejde o novú technológiu. Datuje sa ešte do dvadsiateho storočia.