Spoločnosť Adobe začala nakupovať videá za tri doláre za minútu, aby vytvorila vlastný generátor videí s pomocou umelej inteligencie, píše Bloomberg. Krok Adobe je reakciou na rastúci tlak konkurencie, najmä po tom, čo populárna firma OpenAI predviedla model Sora.

Adobe ponúka sieti fotografov a umelcov 120 dolárov za každú predloženú minútu videa ľudí vykonávajúcich bežné činnosti. Ide najmä o záznamy ľudí, ako chodia, alebo vyjadrujú rôzne emócie. Cieľom je získať dostatok materiálu na tréning vlastnej AI. Spoločnosť sa aktívne snaží rozšíriť svoje portfólio a softvér ako Photoshop či Illustrator o generatívne funkcie AI, aby udržala krok s konkurenciou.

Microsoft.
Neprehliadnite

Microsoft investuje necelé tri miliardy dolárov do japonských dátových centier

Firma OpenAI, ktorá nedávno predstavila model Sora, vyvolala obavy investorov o budúcnosť Adobe. Aj keď Adobe tvrdí, že pracuje na podobných technológiách, ich dominantné postavenie na trhu môžu ohroziť inovácie.

Proces získavania videí od fotografov a umelcov sa líši od konkurencie, ktorá často využíva existujúce verejné zdroje, ako sú YouTube alebo Facebook. Adobe sa snaží o unikátny prístup prostredníctvom využitia rozsiahlej knižnice médií a priameho nákupu materiálu od prispievateľov. Ponúka odmeny v rozmedzí od 2,62 do 7,25 dolárov za minútu videa, v závislosti od kvality a obsahu.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Umelá inteligencia by mohla do roku 2030 zvýšiť dopyt po medi o milión ton