Acer a Asus sú dvaja konkurenti takmer z jednej ulice. Obe technologické firmy sú z malého ostrovného štátu Taiwan, majú vlastné výrobné kapacity, šéfovia oboch spoločností majú dokonca rovnaké priezvisko.

Medzi sebou súperia hlavne v oblasti notebookov a v malej miere aj tabletov. Vo svete, kde Google kúpil Motorolu, Microsoft Nokiu a takmer neustále dochádza k miliardovým akvizíciám softvérových spoločností, by spojenie týchto dvoch ázijských firiem nebolo až také prekvapujúce.

Acer bol kedysi známy hlavne ponukou lacnejších laptopov. Z tohto označenia sa pomaly vymanil. Napríklad jeho Aspire S7 sa zaradil medzi najlepšie hodnotené ultrabooky posledných mesiacov. Trhový podiel mu však stále aktívnejšie uberá čínske Lenovo.

Asus sa viditeľne zapísal medzi výrobcov androidových tabletov a najnovšie aj zaujímavým spojením smartfónu a tabletu Padfone. Na konkurentov ako Apple či Samsung to zďaleka nestačí.

Šéf a zakladateľ Aceru Stan Shih nedávno na túto tému reagoval sťažovaním sa na spoluprácu Microsoftu a Intelu, teda takzvaný Wintel. Podľa neho tento model už dlho nebude fungovať, pretože obe firmy si stále nechávajú väčšinu profitu.

Aj preto mnohí výrobcovia hardvéru koketujú s inými systémami ako Android či procesormi platformy ARM. Druhou možnosťou ako bojovať proti Wintelu by mohlo byť spojenie viacerých značiek.

Acer a Asus naznačujú spojenie firiem

Jonney Shih pri predstavovaní prvéhe Asus Transformer Zdroj: theunlockr.com

Spojenie s Acerom nevidí šéf Asusu Jonney Shih úplne nereálne. Konkrétne spomína, že otázke o spájaní sa značiek sú otvorení. Základným predpokladom je, aby to prinieslo silnejšie postavenie na trhu a hlavne rovnaké výhody pre akcionárov oboch spoločností, doplnil.

V histórii sa už potvrdilo, že spojenie dvoch samostatných značiek môže priniesť úspech. Príkladom môže byť Sony Ericsson.

Diskusie sú zatiaľ iba na úrovní hypotetických možností a oficiálne Acer ani Asus nepotvrdili začatie akýchkoľvek právnych krokov vedúcich k spojeniu značiek. Možno karty zamieša aj fakt, že ďalší taiwanský kolega HTC má stále menej a menej priaznivé trhové výsledky. Spojením know-how, dizajnu a predajných kanálov by z „Acerus-u“ mohol vzniknúť silný hráč na trhu spotrebnej elektroniky.