Uvoľňovanie mravov prišlo do kancelárií s nástupom mladších generácií. „Mileniáli vyrástli sledujúc zakladateľa Facebooku a iné technicko-kreatívne osobnosti v tričkách a džínsoch. Majú radi flexibilitu, ktorá im umožňuje ukázať ich osobnosť odevom,“ hovorí Christine Endresová, regionálna viceprezidentka recruitingovej firmy.
Keď sa ľudia cítia dobre, podajú lepší výkon. Je však dôležité nastaviť pravidlá. Je jasné, že nikto nepríde na rannú poradu v pyžame, no niektoré kúsky môžu byť v očiach zamestnávateľa a zamestnanca sporné.
Takmer polovica opýtaných HR manažérov pre Robert Half v roku 2018 uviedla, že džínsy, tenisky a legíny akceptujú ako pracovný odev viac ako pred piatimi rokmi. Menej z nich akceptovalo v kancelárii typicky plážové oblečenie ako šortky (36 percent), tielka (39 percent) a flip-flopy (33 percent).
Keď aj tradicionalisti povoľujú
Normy sa líšia aj v závislosti od sektora. Zatiaľ čo v IT a kreatíve môžu zamestnanci viac „uletieť“, vo finančníctve a práve sa stále držia formálneho štandardu. Aj to sa však môže v naháňačke za mladými taletmi zmeniť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?