Zavesený betónový Morandiho most dostavali v rokoch 1963 až 1967, slávnostne otvorený bol 4. septembra 1967 za prítomnosti talianskeho prezidenta Giuseppeho Sarąga.

Je 1102 metrov dlhý, úroveň vozovky sa nachádza vo výške 45 metrov, most má tri železobetónové piliere s výškou 90 metrov a maximálnym rozpätím 210 metrov. V roku 2016 prešiel čiastočnou rekonštrukciou.

Most vedie cez nákupné centrá, továrne, obytné domy a železničnú trať do Milána a tiež cez rieku Polcevera. Miestni ho prezývajú Brooklynský most. Ide o dôležitú spojnicu medzi severnými regiónmi Talianska a Ligurským plážami pod Janovom, diaľnica A10 sa neskôr stáča na západ na francúzske pobrežie.

Jeho projektantom bol taliansky stavebný inžinier Riccardo Morandi (1902-1989). Jeho zavesené mosty sú charakteristické veľmi malým počtom podpier, ktoré sú často vyrobené z predpätého betónu. Morandiho mosty sú podľa expertov vizuálne zaujímavé, ale ich stavba je tiež viac nákladná.

K jeho najznámejším dielam patrí most Generála Rafaela Urdaneta vo Venezuele, ktorý je dlhý vyše 8,6 kilometra a bol otvorený v roku 1962. O dva roky neskôr konštrukciu mosta poškodil náraz tankera, ktorý zničil jeden z pilierov; pri nešťastí vtedy zahynulo sedem ľudí. R. Morandi postavil tiež mosty v Ekvádore, Kolumbii alebo Kanade.