Jennifer Lopez začiatkom roka ohlásila svetové turné, aby spropagovala predaj nového albumu. Pre slabý záujem fanúšikov ale musela niekoľko koncertov zrušiť. V snahe prilákať väčšie davy ľudí sa neskôr rozhodla myšlienku turné zmeniť na prehliadku svojich najväčších hitov. Ani to však fanúšikov nepresvedčilo, aby si lístky kúpili, a tak speváčka koncom mája turné zrušila s tým, že potrebuje stráviť viac času s rodinou a priateľmi.
Lopez nie je jediná hudobníčka, ktorá má problém vypredať koncertné haly, píše Business Insider. Podobný problém majú Troye Sivan, Charli XCX, Cardi B, Justin Timberlake či Pink. Aj populárny umelec Bad Bunny musel nedávno pre nedostatočný záujem zrušiť koncert v Minneapolise. Naopak, o Taylor Swift a Beyoncé je stále veľký záujem.
Za pokles predaja lístkov môže kombinácia viacerých faktorov. Jedným z nich je skutočnosť, že sa na turné naraz vydalo až príliš veľa umelcov. Tí sa po zrušení pandemických opatrení snažia vykompenzovať ušlé zisky z čias, keď nemohli koncertovať. Keďže fanúšikovia nemôžu byť na dvoch miestach naraz, často si musia vybrať, ktorého interpreta podporia.
Druhým faktorom sú premrštené ceny. Pollstar vypočítal, že priemerná cena lístka na jedného z top 100 svetových interpretov bola v prvom štvrťroku tohto roka na úrovni 123,25 dolára, čo je historické maximum. Lístok na Bad Bunnyho stojí v priemere 290 dolárov, na Justina Timberlakea 216 dolárov a na Nicki Minaj 149 dolárov. „Ceny lístkov sú momentálne astronomické," súhlasí veterán hudobného priemyslu David Norman, ktorý hral s Princom, Green Day a Aliciou Keys. K cene lístka si podľa neho navyše treba pripočítať aj náklady na ubytovanie, stravu či benzín.
Problém s vypredávaním koncertov môže spočívať aj v tom, že sa niektorí umelci preceňujú. Hoci majú na internete milióny sledovateľov, neznamená to, že tí ich budú chcieť podporiť aj naživo. Niekoľko úspešných hitov na Spotify alebo TikToku umelcom negarantuje, že dokážu zaplniť niekoľkotisícové haly a štadióny.
V neposlednom rade k zníženiu predaja lístkov prispieva fakt, že ich kúpa cez online portály býva komplikovaná a mnohých fanúšikov odradí. Situáciu nezlepšujú ani armády botov, ktorí lístky kupujú vo veľkom, aby ich potom mohli za prehnane vysoké ceny predávať na sekundárnych trhoch.