Predajcovia vo svete zarábajú na rozruchu, ktorý vzbudil v kinách práve uvádzaný film o bábike Barbie. Predávajú sa náušnice, parfumy, kombinézy a šaty v ružovom nablýskanom štýle podľa Barbie.
Vzhľadom na to, že mnohí spotrebitelia míňajú v čase zvýšených životných nákladov menej, maloobchodníci sa chytajú príležitosti, ako presvedčiť zákazníkov, aby kupovali drahší tovar, a zvýšili tak ich tržby.
Píše o tom agentúra Reuters.
Nostalgia z detstva
Rozsiahla ponuka produktov, z ktorých mnohé sú určené dospelým, stavia na nostalgiu. Tú Barbie predstavuje pre mnohých ľudí, ktorí sa s touto bábikou hrali v detstve.
Spoločnosť Mattel, ktorá značku vlastní, si kladie za cieľ, aby film obnovil nostalgickú príťažlivosť bábiky a zároveň začlenil Barbie do psychiky novej generácie.
Od filmu sa očakáva, že zvýši celosvetový predaj bábik Barbie. Ten sa vlani po rekordnom raste v čase pandémie znížil.
„Nemyslím si, že by sme niekedy videli toľko partnerstiev so značkami, ktoré by vzišli z jedného filmu," povedala Jo Ashdownová z agentúry Mando-connect zaoberajúcej sa partnerstvom so značkami.
Ružové šialenstvo
Kolekcia Barbie, ktorú predstavila Zara, síce obsahuje 17 detských odevov a doplnkov, vrátane ružových jednodielnych plaviek, batohu a tenisiek, no ponuka pre ženy je oveľa širšia a obsahuje 85 položiek.
Taktiež muži si môžu kúpiť trendový fuchsiový oblek alebo kovbojské topánky a džínsovú košeľu, ktoré zodpovedajú štýlom, aké nosí Ryan Gosling v úlohe Barbiinho priateľa Kena.
Kolekcie inšpirované Barbie uviedli na trh značky oblečenia a obuvi od H&M cez Primark, Gap, Superga a Crocs. Parfumová voda Zara Barbie, náušnice a ružová skrátená mikina s kapucňou boli do stredy na britských stránkach značky vypredané.
Fuchsiové dvojradové sako pre muža v cene 89,99 libry (približne 103 eur) tiež nebolo skladom.
Dámska mikina Gap Barbie bola na internete k dispozícii iba vo veľkosti XXS. Pár obuvi Crocs Barbie za 59,99 dolára - o desať dolárov viac ako za bežné crocsy - bol na internetovej stránke firmy Crocs vypredaný.
Značka batožiny Beis mala poradovník na všetky tri veľkosti kufrov v ružovej farbe podľa Barbie. Aj ich cena bola vyššia ako obvyklá farebná škála značky.
Walmart ponúka zberateľom bábiky Barbie v rôznych odtieňoch pleti a rôznych účesoch za 45 dolárov.
Značka to môže prehnať
Šialenstvo sa rozšírilo aj mimo maloobchodných predajní: hotely Hyatt a Hilton ponúkajú apartmány s motívom Barbie v mestách, ako je Bogota v Kolumbii a Kuala Lumpur v Malajzii.
Obrovské množstvo tovaru - od kobercov Barbie až po kefky na zuby Barbie - vyvoláva možnosť, že to značka preženie.
Obnovený dôraz na rozmanitosť a začlenenie zo strany spoločnosti Mattel, maloobchodných partnerov i samotného filmu by však mohol poskytnúť dostatok noviniek, ktoré záujem ľudí udržia, uzatvára Reuters.