Druhá najväčšia značka športového oblečenia na svete Adidas ukončila spoluprácu so speváčkou Beyoncé. Informoval o tom denník Wall Street Journal s odvolaním sa na ľudí oboznámených so situáciou.
Portál Hollywood Reporter priblížil, že medzi speváčkou a spoločnosťou boli prítomné „kreatívne nezhody“. Pravdou je však aj to, že predaje kolekcie Ivy Park nedosahujú očakávané čísla.
Značka počítala s inou sumou
Predaje kolekcie Ivy Park, ktorá vznikla v rámci spolupráce s Beyoncé, vlani klesli o 50 percent a Adidas vďaka nej získal 40 miliónov amerických dolárov.
Značka však vo svojich projekciách tržieb počítala so sumou 250 miliónov, podotýka magazín Forbes.
Plánované tržby na tento rok nevyzerajú o nič lepšie. K sume 335 miliónov dolárov, ktorú značka pôvodne očakávala, sa nepriblíži ani náhodou. Svedčí o tom fakt, že očakávané tržby najnovšie Adidas upravil na 65 miliónov dolárov.
Ak by sme sa pozreli na rok 2021, v tom čase priniesla kolekcia oblečenia Ivy Park Adidasu celkovo 93 miliónov dolárov.
O predĺženie zmluvy nemajú záujem
Platnosť kontraktu značky Adidas a speváčky Beyoncé mala vypršať koncom tohto roka a o predĺženie zmluvy nemá záujem ani jedna zo strán.
Nemožno sa čudovať tomu, že značka môže vnímať spoluprácu ako nevýhodnú. Adidas totiž platí Beyoncé 20 miliónov dolárov ročne za to, že predáva kolekciu oblečenia, ktorá nesie jej meno.
Plný sklad nepredaných tenisiek
Spolupráca s Beyoncé však nie je jedinou, ktorú značka prerušila. Adidas nedávno ukončil aj spoluprácu s americkým raperom Kanyem Westom pre jeho antisemitské vyjadrenia.
V dôsledku hviezdnej spolupráce s raperom dokonca značka v súčasnosti čelí problémom. Podľa vyhlásenia spoločnosti Adidas môže značka v roku 2023 prísť o viac ako 750 miliónov dolárov prevádzkového zisku, ak nadbytočné zásoby tenisiek Yeezy nepredá.