Phil Hardy plánoval 15. januára letieť z anglického Manchesteru na medzinárodné letisko Johna F. Kennedyho v New Yorku lietadlom Airbus A330 spoločnosti Virgin Atlantic. Až na palube si všimol, že na paneli jedného z krídel chýbajú štyri upevňovacie skrutky. Hardy o tom okamžite informoval letušku, čo viedlo k zrušeniu letu iba pár minút pred plánovaným odletom.

Chýbajúce skrutky podľa zástupcu Virgin Atlantic neohrozili bezpečnosť letu. S jeho tvrdením súhlasí aj hlavný letecký inžinier pre krídla Airbus A330 Neil Firth. Skrutky chýbali na sekundárnom paneli používanom na zlepšenie aerodynamických vlastností lietadla, ktorý upevňuje až 119  skrutiek. „Štrukturálna integrita ani nosná schopnosť krídla neboli narušené,“ dodal pre Business Insider.

Zrušenie Hardyho letu nie je prvým problémom, ktorému už spoločnosť stihla tento rok čeliť. Dňa 7. januára musel Airbus A330 spoločnosti Virgin Atlantic núdzovo pristáť po tom, čo piloti v kokpite ucítili zápach dymu. Po bezpečnom pristátí dorazili na miesto hasiči, pričom aerolinka sa následne odvolala na „technické problémy“.

Ďalšie dôležité správy

SYDNEY - JANUARY 17: Passengers board Virgin Blue 737 aircraft at the Kingsford Smith International Airport on January 17, 2003 in Sydney, Australia. Boeing today confirmed Virgin Blue's decision to purchase up to 50 additional new Boeing 737 aircraft. The agreement will make Virgin Blue the operator of the youngest fleet in Asia Pacific and includes a firm order for ten 737-800 aircraft, and options for 40 more 737s, with an estimated list value of US$3 billion. (Photo by Daniel Berehulak/Getty
Neprehliadnite

Letecká spoločnosť Virgin Atlantic uskutočnila prvý diaľkový let s nízkouhlíkovým palivom