Na prepravu cestujúcich nasadil komfortnejšie súpravy ako pôvodne používala štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Český dopravca vlani skrátil intervaly medzi spojmi. Zároveň však nasadil aj viaceré súpravy od Siemensu s menšou kapacitou. Spoločnosť sa spoliehala, že častejšími spojmi sa cestujúci rozdelia, no v ranných aj poobedňajších hodinách sú vlaky opäť preplnené. Ľudia sa tlačia pred dverami, kto chce prepraviť bicykel, sa nemusí zmestiť vôbec.
„Máme problémy s pokrytím špičiek. Ide o to, aby sme posilnili súpravy, aby boli dlhšie. Súpravy by sa predĺžili tým, že by boli zdvojené,“ povedal R. Jančura. V špičke dopravca jazdí na regionálnej trati trikrát za hodinu. R. Jančura upozornil, že po 17. novembri, od kedy by mali študenti a seniori na Slovensku cestovať vlakom zadarmo, sa počet cestujúcich na železnici zvýši.
R. Jančura pre TREND.sk potvrdil, že súčasťou rokovaní s ministerstvom dopravy o možnom posilnení kapacity vlakov medzi Bratislavou a Komárnom je aj téma zvýšenia dotácií. Ich jednotková hodnota by pravdepodobne ostala nezmenená, no štát by si od RegioJetu objednával väčší objem prepravy a z dodatočných peňazí by firma R. Jančuru zaplatila zvýšenie kapacity vlakov.
R. Jančura tiež dodal, že od ministerstva dopravy žiadajú aj vykrytie dodatočných strát. RegioJet, podobne ako štátna ZSSK, totiž očakáva, že bezplatná preprava študentov a seniorov prinesie straty, ktoré platná zmluva so štátom nerieši.
RegioJet vlani na trati Bratislava - Komárno prepravil 1,78 milióna ľudí, za necelý rok 2012 to bolo 1,25 milióna pasažierov. Od začiatku tohto roka do 26. septembra využilo služby RegioJetu na tejto linke 1,39 milióna ľudí.
Železničná trať z Bratislavy do Komárna v minulosti nepatrila medzi najvyťaženejšie. V okolí Bratislavy ale prechádza lokalitami, kde v posledných rokoch vyrástlo mnohých rodinných a bytových domov. To sa prejavilo v zahustením automobilovej dopravy a vytváraním kolón v dopravnej špičke.
Vybudovali záchytné parkoviská
RegioJet vybudoval záchytné parkoviská na staniciach v Dunajskej Strede a Kvetoslavove a podľa dopravcu by ich kapacitu bolo potrebné rozšíriť. „Naučili sme cestujúcich jazdiť na stanici svojim autom alebo na bicykli a prestúpiť na vlak do Bratislavy,“ povedal R. Jančura.
Dopravca od 12. októbra predĺži doterajšie spojenie Prahy, Ostravy a Žiliny ďalej na Slovensko do Ružomberka, Liptovského Mikuláša, Štrby, Popradu, Spišskej Novej Vsi a do Košíc.
Zároveň od polovice tohtoročného decembra začne prevádzku na linke z Bratislavy do Košíc, kde chce konkurovať spojom ZSSK vyššej kategórie InterCity.
RegioJet tiež pripravuje ponuku pre slovenské ministerstvo dopravy na zabezpečenie osobnej rýchlikovej dopravy na hlavnom železničnom ťahu medzi Bratislavou a Košicami. Rýchliky na trati teraz prevádzkuje štátny dopravca.
RegioJet vstúpil na stokilometrovú trať medzi Bratislavou a Komárnom v marci 2012. Zmluva so štátom zabezpečuje RegioJetu dotácie na prevádzku vlakov do roku 2020.