Poľský úrad potvrdil, že ide o najvyššiu pokutu, akú kedy udelil za porušenie práv spotrebiteľov. Varšava je len jednou z ďalších krajín, ktorá potrestala Volkswagen v takzvanej kauze dieselgate.

Firma dlhodobo manipulovala s testami emisií. V značkách Volkswagen, Seat a Škoda, vyrobených po roku 2008, používala spoločnosť počítačový softvér, ktorý pri testoch znižoval úroveň emisií dusíka. V bežnej prevádzke ale boli hodnoty vyššie.

Realita sa preto líšila od marketingových kampaní Volkswagenu aj od samotných výrobných parametrov. Firma dala navyše pokyn zamestnancom, aby neuznávali reklamácie zákazníkov ohľadom emisií. Poľský úrad rozhodnutie odôvodňuje aj tým, že u zákazníkov sa práveže zvyšuje ekologické povedomie. Práve preto si nevedomky mohli vybrať vozidlo, u ktorého čakali menšie znečistenie ovzdušia.

Podľa štatistík spoločnosť vlani v Poľsku predala 51 520 osobných vozidiel značky Volkswagen, najžiadanejšia je tam stále Škodovka s 68 644 predanými kusmi. 

Nemecká prokuratúra bola v roku 2018 ešte prísnejšia. Automobilke vymerala až miliardový finančný trest. Volkswagen pokutu prijal a priznal zodpovednosť. Kauza manipulatívneho softvéru sa týka približne 11 miliónov áut po celom svete.