„V tuneli Ovčiarsko ide všetko načas, väčšie problémy sú v tuneli Žilina. Dochádza k častým závalom, dokonca až na povrch a musia sa implementovať rôzne technológie v podobe mikropilotového dáždnika, ktorý zakrýva celú časť, čo značne spomaľuje práce. Momentálne sa postupuje rýchlosťou 20 až 25 metrov za mesiac. V prípade, že dôjde k zlepšeniu geologických podmienok, razba môže byť výrazne rýchlejšia,“ vysvetlil generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Róbert Auxt.
Rozostavanú diaľnicu skontroloval aj premiér Robert Fico. „Prišiel som aj preto, aby som v súvislosti s veľkou diskusiou, ktorá sa vedie v Európskej únii, priamo na mieste dal ďalší dôkaz toho, že aké je pre Slovensko výhodné členstvo v Európskej únii, pretože napríklad tento úsek v hodnote 430 miliónov eur je prakticky financovaný zo zdrojov Európskej únie. Na tejto stavbe pracuje okolo 500 ľudí. Je to teda stavba, ktorá má obrovský vplyv na hospodársky rast Slovenskej republiky a na zamestnanosť,“ vysvetlil R. Fico.
Zároveň však povedal, že ho mrzí, že sa diaľnicu nepodarilo postaviť cez PPP projekt. „Všetci dobre vieme, aká je komplikovaná doprava medzi Žilinou a Ružomberkom, preto ma do určitej miery aj mrzí, že sa nepodarilo zrealizovať PPP projekt, ktorý bol pripravený a v roku 2010 došlo k zrušeniu tohto rozhodnutia. Dnes sme mohli byť podstatne niekde inde,“ dodal premiér.
Stavebné združenie Ovčiarsko v zložení Doprastav (vedúci člen), Strabag, Váhostav - SK, Metrostav Praha sa zaviazalo vybudovať úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za zmluvnú cenu 427,2 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (512,64 milióna eur vrátane dane).
NDS a združenie uzavreli zmluvu o dielo v decembri 2013, so zmluvným začiatkom výstavby v januári 2014. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie - prvá fáza v rámci Operačného programu Doprava 2007 - 2013 a druhá z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.